Nová Mazda 3 je na světě!

Letošní autosalon v Los Angeles se stal místem, kde světlo světa spatřila nová Mazda 3. Nejdynamičtěji střižený kompakt pro masy současnosti tak v budoucnu nahradí neméně dravá čerstvá krev. I když bez poskvrnky ani tohle početí není.

Mazda 3 (2019), foto: Mazda

Mazda 3 (2019), foto: Mazda

Vzhledově by se zdálo, že se nic moc nemění. Již od uvedení konceptu KAI bylo jasné, že Mazda vnímá současné tvary Trojky jako povedené a bude je chtít dále rozvíjet. Nová Mazda 3 je tak rozkročenější a přikrčenější. Prostě šelma před skokem. Rysy v přední části vozu jsou poněkud jemnější, i když většina tvarů zůstala i tady. Nejcitelnějším detailem jsou tak koncové svítílny, resp. jejich tvar. Kruhové části vypadají skvěle. Trošku odkazují na vlnu retro, ale zapadají do mas moderny ve svém okolí.

Mazda 3 (2019), foto: Mazda

Mazda 3 (2019), foto: Mazda

To interiér je snad samá moderna. Možná jsme jej čekali poněkud divočejší, ale ani strohé linie v od pohledu kvalitních materiálech nepůsobí nepatřičně. Naopak. Pokud bližší osahání na showroomu neodhalí nějakou nepředloženost, půjde v souvislosti s kokpitem použít slovo “prémiový”. Svůj díl viny na tom má i citlivě zasazený tablet o úhlopříčce 8,8 palce.

Mazda 3 (2019), foto: Mazda

Mazda 3 (2019), interiér vypadá takřka prémiově, foto: Mazda

Po stránce pohonných jednotek se žádné překvapení nekoná. Elektřinu ani hybrid u Mazdy (zatím) nečekejte. V Hirošimě se pilují především osvědčené kusy techniky. Nová Mazda 3 tak dostane dnes už velkoobjemové zážehové jednotky Skyactiv s tím nejmenším správným počtem válců. Vedle nich se samozřejmě dostane i na diesely. Novinkou je vznětová šestnáctistovka, která se objevila už v modernizovaném crossoveru CX-3. Opravdovou bombou pak bude uvedení motoru Skyactiv-X. Tato benzin spalující jednotka má být v některých jízdních režimech schopná pracovat i bez zážehu svíčky. Spotřebou tak má konkurovat již zmíněným hybridům nebo dieselům. Otázkou je zatím cena a opatrní zákazníci si asi počkají, jak to dopadne se spolehlivostí.

Mazda 3 (2019), foto: Mazda

Mazda 3 (2019),zepředu byste hádali spíše facelift než novou generaci foto: Mazda

Podvozek novinky automobilka v propagačních materiálech jenom chválí. Stále má nabízet především řidičskou zábavu a jeho hlavním teritoriem mají být křivolaké okresky. Na nich prý nabídne ještě více jistoty a zároveň komfortu. Japoncům to rádi věříme, skvrnkou na jinak skvělých zprávách je však fakt, že nová Mazda 3 přichází o víceprvkovou zadní nápravu. Levnější řešení s torzní tyčí tak budeme moci hodnotit až po prvních jízdách.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close