Nestačí vám kombi? Ještě jsou tu užitkové vozy!
Fakt, že automobily pro nás přestávají být nositelem prestiže a sociálního statutu, začíná být všeobecně známý. Češi se tak začínají vzdalovat východu a naopak přibližovat západu. Paušalizovat sice ani v tomto případě nejde, ale přibývá lidí, kteří už si nekupují auto, aby ukázali, že na něj mají, ale často zvolí menší a šikovnější jen proto, že jim prostě stačí. Na druhou stranu existují tací, kterým naopak běžné osobní vozy velikostí nedostačují. V kontextu úvodní informace se dá pokračovat tak, že právě nyní nastává doba, kdy lze jako rodinné rozumně provozovat i užitkové vozy.
Ačkoli se to tak většině lidí nemusí zdát, i tatínkovský ideál v podobě prostoru pro tři děti a spoustu zavazadel v podobě Octavie kombi někdy nemusí být dostatečný. Ani stěhovavější či početnější rodiny však nemusí zoufat. Automobilky o nich vědí. Důkazem toho mohou být dodávky, které se nabízejí také v osobní verzi. Pionýrem tohoto segmentu na našich silnicích býval vždy Renault Kangoo nebo Citroën Berlingo. Nabídka je však dnes mnohem širší. Podívejte se na portfolio vaší oblíbené značky. V životě je ale vždy něco za něco. Maximalizovaná praktičnost je vykoupena omezeným jízdním komfortem. Zejména odhlučnění kabiny a projev podvozku stále přece jen nedosahuje úrovně běžných hatchbacků.
Prodej užitkových vozů použitelných za určitých podmínek i v běžném životě nekončí u osobních dodávek. Lídrům florbalových oddílů, řidičům celé party nebo zapřísáhlým odpůrcům antikoncepce poslouží vany, či dokonce minibusy. Furgon využijí zase ti, kdo stěhují celou kapelu ze štace na štaci. Podobné je to se zájemci o pickupy.
Ať už jsou užitkové vozy ve vašem zorném poli z jakéhokoli důvodu, zvažte, jak často jejich přepravní kapacitu využijete. Klasické osobní vozy přináší kromě vyššího komfortu obvykle také nižší provozní náklady. Při občasném přemisťování větších nákladů vlastními silami zastanou spoustu práce přívěsy. Odborná montáž tažného zařízení je otázka několika tisíc korun, jeho zapsání do technického průkazu není složité a nový přívěs vyjde rozhodně na méně než odpovídající užitkový vůz. Jsou však situace, kdy jsou dodávky jediným řešením.