Nejmenší ztrátu hodnoty vykazují vozy značek Škoda, Volkswagen a Toyota

Říká se, že koupě nového vozu je nejhorší investicí. Ono se to vlastně jenom neříká, ona je to pravda, pokud tedy řešíte pouze vývoj hodnoty věci, kterou jste si koupili a nepočítáte přidanou hodnotu v podobě většího komfortu a bezpečnosti. Přesto jsou značky aut, jejichž výrobky na ceně tratí nejméně nebo naopak nejvíce.

Pomyslnými premianty jsou na našem trhu Škoda, Volkswagen a Toyota. U těchto tří automobilek najdete nejvíce modelů aut, která za prvních pět let provozu nejméně ztrácejí na ceně. Na opačném konci žebříčku nijak překvapivě trůní Citroën, Peugeot nebo Renault.

Zajímavá je i situace u ročních aut. V této kategorii výrazně ztrácejí „stylovky“ typu Mini Cooper nebo Fiat 500. Vyplývá to z aktuálních dat inovační laboratoře AuresLab, která dlouhodobě monitoruje vývoj cen automobilů na českém trhu. A tomuto trendu se není co divit. Movitější klientela cílící na prémiové zboží po ojetinách moc nekouká, byť jsou zánovní.

Mezi malými vozy si nejlépe drží cenu domácí Škoda Fabia následovaná koncernovým sourozencem Volkswagenem Polo a Toyotou Yaris. Tento segment tak dokonale ilustruje situaci na celém trhu. U těchto modelů automobilů klesne hodnota po prvních pěti letech provozu nejméně. Dnes už navíc disponují i solidní výbavou.

Škoda Fabia Combi, zdroj: Škoda-auto

Škoda Fabia Combi, zdroj: Škoda-auto

Standardem u pětiletých malých vozů je dnes klimatizace a airbagy, výhodu mají automobily vybavené tempomatem a Bluetooth. Drahá příplatková výbava ale cenu ojetiny nezvýší. Pokud jste si před pěti lety objednali novou Fabii s příplatkovou výbavou za více než sto tisíc, dnes už je zpět určitě nezískáte. „Jediné, za co se z dnešního pohledu vyplatilo v roce 2014 u trojkové Fabie připlatit, byl MirrorLink. Zrcadlení telefonu na obrazovce v autě se tehdy mohlo jevit jako rozmařilost fajnšmekrů nových technologií, dnes je ale zcela běžné a velmi žádané. A právě Fabia s autorádiem Bolero, které jako jediné tuto funkci podporovalo, se dnes prodá i o 15 tisíc dráž než obdobná s běžným rádiem. To je větší rozdíl, než kolik se za Bolero připlácelo u nového vozu,“ popisuje jednu ze zajímavostí Stanislav Gálik, výkonný ředitel AuresLabu.

A komu zbudou oči pro pláč? Analýza dat říká, že majitelům vozů Citroën C3, Hyundai i20 a Kia Rio. Tyto vozy s cenou klesnou relativně nejvíce.

inzerce

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.