Nejlevnější kombi na českém trhu? Dacia Jogger!

Máloco tak dokonale ilustruje bídu současného automobilového trhu tak jako nabídka nových levných kombíků. Ty malé – Škoda Fabia Combi, Renault Clio Grandtour a ještě dříve Seat Ibiza převálcovala esúvéčka a crossovery. Aby je taky automobilky nenabízely, když za ně dostanou stejně jako za o třídu větší a technicky vyspělejší auto. Nároky na emise a krize dodavatelských vztahů pak tlačí vzhůru cenu obecně, a tedy i kompaktů s batohem na zádech. Jestli pamatujete doby, kdy se dal nový kombík pořídit za cenu začínající dvojkou a Hyundai i30 nebo Kia Ceed s obřím kufrem začínaly lehce než třemi sty tisíci, dnes je vám asi do pláče. Nejlevnějším opravdovým kombíkem v nabídce je totiž sice Hyundai i30, jehož základní cena ale atakuje skoro 400 tisíc korun. Naštěstí pro spořivé tatínky a maminky, kteří kočárek a další propriety do malého SUV vážně nenacpou, je tu automobilka z Rumunska.

Dacia Jogger, foto: Dacia

Dacia Jogger, foto: Dacia

Dacia Jogger je sice oficiálně prezentována jako MPV, ale reálně jde o křížence MPV a kombi trochu šmrncnutého moderními SUV. Praktičnost kombi mu ale rozhodně nechybí, obzvlášť, když by ji jako MPV měla ještě rozvíjet. Dobrou zprávou je i fakt, že rozhodně nejde o ošklivé auto. Vůz v nejvyšší výbavě lakovaný příplatkovou hnědou metalízou je doslova pastvou pro oči. Tenhle styl Dacia umí! Otázka ovšem je, jak bude vypadat základ, že? Nám totiž jde o auto s cenou “od”.

Za 358 500,- Kč dostanete auto v bílé barvě, kterému nechybí drsné nelakované oplastování. Sluší mu to podstatně méně, ale o ošklivku také nejde. Stojí na šestnáctipalcových ocelových kolech s celkem pěknými kryty. Za další barvy se připlácí nemalých 13 900,-, již zmíněná pěkná “hnědá Terracota” vyjde ještě o tisícovku dráž.

Dacia Jogger, foto: Sacia

Dacia Jogger, foto: Dacia

Auto za necelých 360 tisíc pohání zážehová jednotka o výkonu 100 koní. Žádná bomba, ale za ty peníze… Co ovšem překvapí, to je fakt, že jde o vůz spalující benzin i LPG. Provoz přeplňovaného litrového tříválce tak může vyjít opravdu lacino. A na to by mohla řada zákazníků slyšet. I když výrobce slibuje normovanou spotřebu plynu lehce pod 8 litrů, znamená to, že náklady snadno stlačíte někam k jedné koruně na kilometr.

Jak by se dalo čekat, základní výbava vozu Dacia Jogger není kdovíjak rozsáhlá. Najdete v ní ale například denní LED světlomety, předkolizní asistenty,  elektricky ovládaná přední okna a základní multimediální systém. Třeba za manuální klimatizaci je třeba si připlatit 12 500,- Kč a od věci by možná nebyl ani paket řízení obsahující tempomat, zadní parkovací senzory a možnost podélného posuvu volantu. Ten vyjde na 7 000,- Kč.

Ať už si ale Dacii Jogger nakonfigurujete jakkoli, můžete si být jistí, že dostanete nejvyšší poměr výkon/cena v kategorii rodinných vozů. Jízda s ní určitě není tak komfortní jako u dražší konkurence. Sedadla, odhlučnění nebo materiály v interiéru dostanete u (dražší) konkurence určitě kvalitnější. Otázka v podobě rychlosti nástupu koroze a trvanlivosti jednotlivých dílů také není, stejně jako u ostatních Dacií, nevhodně položená. Pokud ale chcete co nejlevnější praktické rodinné nové auto, Dacia Jogger nemá konkurenci.

 

Mohlo by se vám líbit...

1 odpověď

  1. Karel napsal:

    Nikdy jsem v Dacii nejezdil a docela dost by mě zajímalo, jak je na tom Dacie zhlediska hluku v interiéru při jízdě? Bude potřebovat dodatečně odhlučnit (https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta), nebo je to i tak v pohodě 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *