Nejlepší motor do ojeté Fabie? Zážehový dvoulitr!

Když sháníte ojetou Fabii, dřív nebo později musíte rozklíčovat otázku motorizace. V malé Škodě najdete velmi širokou paletu agregátů všech možných konstrukcí i stáří. Který je však ten nejlepší motor? Vznětové jednotky do letitých ojetin příliš doporučit nejde, ty zážehové přeplňované mají také svoje mouchy. Klasikou je atmosférická čtrnáctistovka. Výjimečně ale můžete narazit na kus, který pohání z dnešního pohledu obří dvoulitr.

Když se do první generace Škody Fabie začal montovat, měl to nejlepší už za sebou a v rámci koncernu Volkswagen už končil. Ani v Mladé Boleslavi se dlouho neohřál. I proto je dnes nabídka ojetin s tímhle motorem dost úzká. Je to škoda. S nejsilnější zážehovou jednotkou, která se proslavila hlavně v Passatu B3 či Golfu 3. generace, je vážně legrace.

Škoda Fabia 1. generace, zdroj: wikimedia.org

Škoda Fabia 1. generace, zdroj: wikimedia.org, autor: Doronenko

Sprinter to ale není. Stovku zdolá za deset vteřin a dokáže být spíše dobrým společníkem na dlouhých cestách. Tehdy oceníte jeho 170 N.m točivého momentu. Jedná se o osmiventil, který skvěle táhne od nízkých otáček. Ve vysokých mu poněkud chybí dech. Asi i proto dostala verze RS turbodiesel. Tenhle dvoulitr by se k dvěma písmenům evokujícím sportovní výkony nehodil.

Když jej nebudete příliš trápit, měl by se odměnit spotřebou pod sedm litrů. Někteří majitelé však varují, že se s ním pod deset téměř nedá dostat. Pravda bude asi někde mezi. Případná vyšší spotřeba je ale spolu s menší kultivovaností jedinou vadou, kterou tahle jednotka má. Žádné konstrukční mouchy se totiž po letech vývoje nedostavily a celkově jde o jeden z nejspolehlivějších motorů v novodobých škodovkách. Po letech provozu se vyplatí sledovat spotřebu oleje. Pokud by byla vyšší, počítejte s dřívější výměnou lambda sond.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.