Na český trh míří tříkolka Polaris Slingshot
Slingshot nebo Superb? Takto doopravdy finální otázka při výběru nového auta asi znít nebude. I když cenovku budou mít podobnou. Tříkolka Slingshot dostala v celé Evropě na visačku s cenou nápis 29 990 Euro, tedy v přepočtu asi 810 000,- Kč.
Meteor Motor Tech ČR, výhradní importér tohoto stroje do našich končin, hodlá v roce 2016 prodat přibližně 15 kusů této bláznovosti, v dalších letech už počítá s přibližně padesátkou prodaných Polarisů.
Pokud jsem v předchozím odstavečku použil slovo bláznovost, je asi na místě vysvětlit proč. Polaris Slingshot je tříkolka homologovaná v Evropě jako motocykl. K řízení vám však bude stačit řidičský průkaz skupiny B. Zadní dvacetipalcové kolo pohání přes řemen atmosférický motor Ecotec od GM s objemem 2,4 litru. Ten poskytuje výkon 129 kW a točivý moment 227 N.m. Tato čísla sice neslibují zrovna uragán na kolech, ale když uvážíte hmotnost lehce pod 800 kg, délku 3,8 metru, šířku skoro 2 metry a výšku metr třicet, je vám asi jasné, o co tady půjde. Koncentrovaná radost z řízení, které z klidu na stokilometrovou rychlost stačí 6,5 sekundy. K tomu navíc proklatě nízko položené těžiště. Dvoumístný Polaris Slingshot navíc nemá ani stahovací střechu. Interiér je ale na vodu připraven. Je kompletně z gumy a plastů a v podlaze jsou dokonce žlábky pro odvod tekutiny mimo vůz.
Pro konzervativní řidiče tahle paráda doopravdy moc není. Už samotný design tříkolového vozu je hodně ukřičený. K tomu minimální kapotáž, minimální elektronika, minimalizované bezpečnostní systémy. například airbagy hledejte jinde. Sem nepatří. Ve Slingshotu máte místo airbagu helmu. Tohle je prostě auto na ježdění, na zábavu.