Na český trh míří tříkolka Polaris Slingshot

Polaris Slingshot, autor: Rainmaker47, zdroj: Wikimedia commons

Polaris Slingshot, autor: Rainmaker47, zdroj: Wikimedia commons

Slingshot nebo Superb? Takto doopravdy finální otázka při výběru nového auta asi znít nebude. I když cenovku budou mít podobnou. Tříkolka Slingshot dostala v celé Evropě na visačku s cenou nápis 29 990 Euro, tedy v přepočtu asi 810 000,- Kč.

Meteor Motor Tech ČR, výhradní importér tohoto stroje do našich končin, hodlá v roce 2016 prodat přibližně 15 kusů této bláznovosti, v dalších letech už počítá s přibližně padesátkou prodaných Polarisů.

Pokud jsem v předchozím odstavečku použil slovo bláznovost, je asi na místě vysvětlit proč. Polaris Slingshot je tříkolka homologovaná v Evropě jako motocykl. K řízení vám však bude stačit řidičský průkaz skupiny B. Zadní dvacetipalcové kolo pohání přes řemen atmosférický motor Ecotec od GM s objemem 2,4 litru. Ten poskytuje výkon 129 kW a točivý moment 227 N.m. Tato čísla sice neslibují zrovna uragán na kolech, ale když uvážíte hmotnost lehce pod 800 kg, délku 3,8 metru, šířku skoro 2 metry a výšku metr třicet, je vám asi jasné, o co tady půjde. Koncentrovaná radost z řízení, které z klidu na stokilometrovou rychlost stačí 6,5 sekundy. K tomu navíc proklatě nízko položené těžiště. Dvoumístný Polaris Slingshot navíc nemá ani stahovací střechu. Interiér je ale na vodu připraven. Je kompletně z gumy a plastů a v podlaze jsou dokonce žlábky pro odvod tekutiny mimo vůz.

Pro konzervativní řidiče tahle paráda doopravdy moc není. Už samotný design tříkolového vozu je hodně ukřičený. K tomu minimální kapotáž, minimální elektronika, minimalizované bezpečnostní systémy. například airbagy hledejte jinde. Sem nepatří. Ve Slingshotu máte místo airbagu helmu. Tohle je prostě auto na ježdění, na zábavu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close