Motoristický nadšenec na cestách za zajímavými prezentacemi
Ukázat, nabídnout, představit nový automobil jinde než na prodejně nebo autosalonu. Dosáhnout přímějšího a bezprostřednějšího kontaktu s možným zákazníkem. Okamžitě a v daném místě upoutat pozornost kolemjdoucích. Překvapit možného zákazníka příjemně na místě, kde by to právě nečekal. To je už po celá léta revoluční a inovativní krok spadající do kategorie nové formy nabídky. Při takové prezentaci běžně dochází k nárůstu kontaktů se zájemci, přicházejí fandové značky. Očkem zavadí i běžný kolemjdoucí. Slovem, je to krok k zákazníkovi prostřednictvím privilegované výkladní skříně o skoro neomezené velikosti. Automobilový trh nyní prochází největšími změnami v historii.Léto 2020, jihoitalské přímořské město Bari. Na promenádě Lungomare Araldo di Crollalanza stojí velká kartonová krabice. Z ní vykukuje přední část karoserie nového modelu vozu Mercedes-Benz. Někdy v 50. letech si v Anglii mohly brát děti do školy hračky maximálně tak velké, že se vešly do krabičky od sirek. Tak vznikla populární světová serie autíček MATCHBOX. A právě takovou papírovou krabičkou se pravděpodobně nechal inspirovat italský dovozce této značky. Ve skutečnosti nám tady na promenádě lišácky vykukuje příď z poctivé kartonové krabice velikosti menší garáže. V podstatě a s nadsázkou stačí vůz pouze zatlačit dovnitř krabice a i s krabicí si jej odvézt. Jako velkého angličáka.
To automobilová upoutávka v Las Vegas v americkém státě Nevada se musí ubírat zcela jinou strategií. Sami Američané, ale i turisté v tomto městě už jsou na leccos zvyklí. Samo o sobě vystavené auto kultovní závodní okruhové serie NASCAR zas hned tak někoho neoslní. I když si závodní vůz postává na místní hlavní třídě. Ale když se vystaví řez takovým vozem? To už je jiná! Klopený asfalový stadion pár kilometrů za městem měří 2,41 km. Pojme 130 000 diváků. Závody trvají celý víkend. Obrovská společenská i sportovní show. To už záleží na každém divákovi.
Je prosluněné jaro 2013. V Cannes vrcholí 66. filmový festival. Trávník před pětihvězdičkovým hotelem InterContinental Carlton. Takové prostředí si vybral Mercedes AMG pro představení své tehdejší vlajkové lodě, modelu SLS Black Series. Stalo se tak krátce po mezinárodní premiéře tohoto vozu v Hamburku. Tisk tehdy psal o další “hvězdě na promenádě de la Croisette.” Nebo “hvězda Mercedesu svítí mezi filmovými hvězdami v Cannes.” Ostatně trefně využil Mercedes situace v Cannes jiný rok. V návaznosti na firemní symbol Mercedesu měly jeho vozy, coby oficiální dopravci festivalu nálepku “hvězda uvnitř”. Tedy jedna hvězda se veze na masce vozu, druhá pak na zadních sedadlech.
Pomyslný vrchol v tomto druhu prezentace ovšem předvedl už v roce 2006 Bentley v Monte Carlu. Především představil svůj vůz s výrazně matným povrchem karoserie. Ve své době něco opravdu neobvyklého. Karoserie pak obecně působí, že je vyrobena z karbonu. Takový lak dodává vozu velkolepou vizáž. Na druhé straně spojenu se sportovní elegancí, až závodními křivkami. Jen s takovým vozem nelze vjet mezi kartáče automyčky. Nabízí se pouze ruční mytí. Ale toto všechno je vyváženo mužným, až agresivním designem vozu. Pro muže to znamená dlouhodobý opojný druh touhy. Touhy řídit takové auto. A pokud je vůz navíc umístěn v exkluzivních prostorách je dílo absolutní výjimečnosti zcela dokonáno. Obojí se Bentleymu povedlo. Není snad prestižnějšího místa v knížectví než hotel de Paris Monte Carlo, hned vedle legendárního kasína. Místo k prezentaci bylo vybráno velmi citlivě. Tak aby byl na dohled hostům i procházejícím návštěvníkům. Vůz stál přímo v orchestřišti venkovní restaurace. Koncertování hudebníků, bylo nahrazeno koncertem elegance. A pokud se tak navíc stalo v době tehdejších závodů F-1, byl dopad takové veřejné prezentace naprosto absolutní. Přikládají se exkluzivní fotografie z jeho instalace.