Moderní motor se bez turba neobejde, neničte ho

Turbodmychadlo vašemu vozidlu výrazně zvýší výkon. I menší motory mohou díky turbodmychadlu podat poměrně vysoký výkon a vysoký točivý moment.

Ne každý řidič však ví, jak se k turbodmychadlu chovat tak, aby vydrželo co nejdéle. Většinou chce každý hlavně jezdit, ne řešit neustálé opravy, proto se pojďme společně podívat, co udělat pro to, abychom turbo naší jízdou neničili.

Následující zásady platí jak pro nová turbodmychadla, tak pro repasovaná turbodmychadla.

Vše začíná nástupem do vozidla. Před samotným rozjetím nechte motor chvíli běžet, aby se stihl zahřát. Společně s ním se zahřeje také olej. Olej při různé teplotě mění své vlastnosti, přičemž nejlepší práci koná právě, pokud je zahřátý. Dodržovat rozjíždění při zahřátém motoru je dobré pro všechny motory, i pro ty atmosférické, pro turbomotory toto však platí dvojnásob. Turbomotoru nedělá dobře příliš prudké zrychlení při motoru nezahřátém na provozní teplotu. Nemůžete-li čekat než se motor alespoň částečně zahřeje, mějte alespoň po dobu 5-10 min na mysli, že byste neměli vůz nijak uhánět, jednoduše zvolte klidnou pohodovou jízdu, než se motor zahřeje.

Před zastavením automobilu, převážně po jízdě na dálnici, je dobré postupně zpomalovat. Opět je záhodno chvíli počkat, než motor úplně vypnete. Obecně u některých vozů může trvat ochlazení na správnou teplotu i 15min, což se samozřejmě velmi těžko splní, čekat u stojanu na naftu 15min. Je důležité před zastavením vůz nedržet v maximálním výkonu, ale opět v poklidu dojet na místo určení a nechat motor cca 5min vrčet. V případě, že okamžitě vypnete motor z vysokého výkonu, zastaví se cirkulace oleje v motoru – cirkulace zajišťuje chlazení oleje, tudíž veškerou teplotu začne olej předávat tam, kde je a začíná se tzv. spékat na vnitřních stranách trubek, ložisek, atp. Turbodmychadlo je také v tom případě vystaveno velkému rozdílu teplot, takto mu chlazení po dojezdu velmi ulehčíme. V městských podmínkách stačí před zastavením vozidla postupně zpomalovat.

Jízda ve vozidle s turbomotorem má svá specifika. Hlavně čerství řidiči jsou mnohdy překvapení, jak vůz při rozjíždění škubne (proto na to pozor). Opatrněji jezděte také převážně po mokré vozovce, aby nedošlo ke smyku.

Na nabídku nových i repasovaných turbodmychadel se můžete podívat na stránkách www.flexamiauto.cz.

Mohlo by se vám líbit...

Počet komentářů: 4

  1. bedava napsal:

    You made a few nice points there. I did a search on the topic and found a good number of folks will have the same opinion with your blog. Randy Culley Queri

  2. izle napsal:

    Hello and thank you for this blog is a true inspiration.. Lisetta Darin Margit

  3. filmi izle napsal:

    Hello mates, good piece of writing and nice urging commented here, I am truly enjoying by these. Christel Bertrando Issi

  4. free sex napsal:

    Thanks for sharing, this is a fantastic blog. Really thank you! Awesome. Eran Ed Mathian

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.