Mazda MX-5 RF vstupuje na český trh
Malých a cenově dostupných sporťáků na našem trhu mnoho není. Pokud přejdeme auta ne úplně použitelná pro běžný provoz, jako je například Caterham, a sportovní odvozeniny běžných vozů (hot hatch apod.), zůstane de facto pouze Subaru BRZ se svým dvojčetem Toyotou GT86 a vzdálenější dvojice příbuzných Mazda MX-5 s Fiatem 124 Spider. To jsou však roadstery, jejichž celoroční využití omezuje plátěná střecha. Mazda tento problém vyřešila představením modelu MX-5 RF, jehož elektricky zatahovatelný pevný střešní panel z něj dělá kupé i targu zároveň.Předchozí generace Miaty mohly až na výjimky využívat pouze hardtop. Pevný neskladný střešní díl, k jehož instalaci byli potřeba dva silní chlapi, a který nebyl zrovna nenáročný na skladovací prostor. Nová MX-5 RF jde na celou věc jinak. Střešní panel umí elektronické ústrojí zasunout do prostoru za sedadla. Odpadá tak obligátní starost “kam s ním”, obsluhu zvládnete jedním prstem a zároveň nedošlo k omezení zavazadlového prostoru, který je tak stále použitelný i na nějaký ten nákup.
Designérům se navíc podařilo geniálně spojit křivky původního roadsteru s bočními oblouky. Celý vůz vypadá, že jinak než takto nikdy vypadat neměl. Malé auto vypadá stále velmi kompaktně a homogenně. Střecha včetně elektroniky vůz zatížila přijatelnými 45 kilogramy, čímž nijak neutrpěly ani jízdní vlastnosti.
Mazda MX-5 RF nyní zná i své české ceny. Příplatek oproti klasickému roadsteru činí 70 000,- Kč. Targa je k mání s oběma motorizacemi, a dokonce v případě dvoulitru i s automatickou převodovkou. Základ je však o poznání dražší, protože provedení RF startuje s točivou patnáctistovkou až na výbavovém stupni Attraction. Nejnižší cena tak činí 779 900,- Kč. Výbava Revolution se stejným motorem je k mání za 819 900,- Kč a s dvoulitrem za 853 900,- Kč. K výbavě Revolution a zážehovém Skyactivu o objemu 2 litru můžete mít i automat, pak zaplatíte 907 900,- Kč. Nejdražší je ovšem dvoulitr s manuálem ve výbavě Revolution Top za 912 900,- Kč.