Levný rodinný ideál nese název Dacia Jogger

Levné automobily Dacia umí. A jsou to právě levná auta, která tuto značku pevně ukotvila na evropské mapě úspěšných automobilek. Před více než deseti lety zuřila ekonomická krize a levná auta byla v kurzu. Historie se opakuje a Dacia má znovu našlápnuto vyjít z krize ještě silnější. Určitě jí k tomu může pomoci nedávno představený běžec. Je mu tak mezi třiceti a čtyřiceti lety, živí početnou rodinu, chce jí dopřát solidní výdobytky moderní doby a zároveň miluje praktičnost i styl. Že jste se v tom popisu poznali? Tak to by vám Dacia Jogger při výběru nového vozu neměla uniknout.

Rumuni v poslední době vážně válí. Dávno se jim daří kombinovat moderní technologie mateřského Renaultu s těmi už poněkud vyžilejšími. V posledních letech navíc umí vše zabalit do velmi líbivého kabátku, který ale cenu neposílá do astronomických výšin.  Vzpomeňte si na nové Sandero nebo Duster v parádní měděné metalíze. Přifouknuté blatníky a plechová kola věrně imitující hliníková z nich dělají parádí auta. Co na to, že to je všechno cítit poutí nebo cirkusem?

Dacia Jogger, foto: Dacia

Dacia Jogger, foto: Dacia

A úplně stejným směrem kráčí Dacia Jogger. V základu jde o velmi praktické MPV, které pojme až sedm pasažérů. Mnohem více majitelů však bude tenhle vůz využívat v pětimístné konfiguraci a těšit se z více než sedmi set litrů v kufru. Dalších čtyřiadvacet najdete ve schránkách v prostoru pro posádku. Až by se skoro zdálo, že běžec je spíš nosič.

Dacia Jogger, foto: Sacia

Dacia Jogger, foto: Dacia

Ale tohle je Jogger, a ten potřebuje vyběhnout do přírody. Nejde tedy jen o crossover na pomezí kombi a MPV, ale přidává i prvky stále žádanějších pseudoterénních vozů. Prostě pořádná pouliční směs. Tenhle voříšek sice nenabídne pohon všech kol, ale světlá výška 200 milimetrů a řádná porce nelakovaných plastových ochranných prvků karoserie dávají jasně tušit, kam tohle auto míří. Vše podtrhují černé disky kol a moderní optika předních i koncových světel. Prostě pěkné stylové auto.

Dacia Jogger, foto: Dacia

Dacia Jogger, foto: Dacia

Dacia Jogger, foto: Dacia

Dacia Jogger, foto: Dacia

A tohle stylové auto dokáže potěšit i kvalitou materiálů a výbavou na palubě. Samozřejmě na poměry Dacie. Dacia Jogger nabídne například vyhřívaná přední sedadla nebo moderní infotainment s navigací na osmipalcovém displeji. Ten samozřejmě kouká jako tablet z přístrojové desky. Tak se to teď nosí, stejně jako parkovací senzory nebo couvací kamera coby položky vyšších výbavových stupňů. Dacia slibuje, že půjde o nejlevnější sedmimístný vůz na trhu. Ve vrcholné výbavě to určitě nebude za hubičku, ale v době stále zdražující konkurence má jít o nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty.

Tohle snad může pokazit jen nabídka motorů. Ta opravdu nenadchne každého. Dacia Jogger si u stojanu s naftou nepochutná a vrcholnou motorizací bude obligátní přeplňovaný litrový tříválec naladěný na 110 koní. Zdá se vám to málo? Tak se zamyslete, pro koho je tohle auto určené. Hlavy rodin by na silnici určitě neměly závodit a s levným zvýšeným MPV už teprve ne. Faktem ale je, že po střechu naložená čtyři a půl metru dlouhá skoro-dodávka poháněná litrovým motůrkem může mít v táhlých stoupáních problém. Ale to ukáže praxe. Co se naopak ví jistě, to je fakt, že i tohle auto bude dodáváno v tovární úpravě na LPG. Přijde sice o desítku koníků, ale jezdit s ním půjde opravdu levně. A asi ještě levněji vyjde provoz verze, která se na trh dostane za dva roky. Hybridní ústrojí známé už z Renaultu nabídne kombinaci zážehové atmosférické šestnáctistovky, které k lepší dynamice i spotřebě dopomůže hned dvojice elektromotorů a baterie s kapacitou 1,2 kWh. I když půjde jistě o nejdražší volbu pod kapotou Dacie Jogger, má to být zároveň nejlevnější hybrid na trhu. Kdo jiný než Dacia by jej v dnešní době měl nabízet, že?

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.