Lada Vesta SW Cross – test z Autožurnálu
Těžko byste v našich končinách hledali značku, jejíž pověst je pošramocena předsudky z minulosti tolik, jako je tomu v případě ruské Lady. Faktem je, že dnes tato automobilka patří pod křídla Renaultu a pod její hlavičkou najdete na méně náročných trzích vozy, které známe jako Dacie. Často již výběhové Dacie. To jí tedy také nepřidá. Její nové modely ale vypadají zajímavě a možnost spolupráce na vývoji s Renaultem slibuje, že by mohlo jít o opravdu moderní auta, byť samozřejmě levnější, jako je tomu například u již zmiňované Dacie. Jak si stojí Lada Vesta SW Cross v porovnání se západními vozy zjišťovali na Slovensku.
Filip Garaj, redaktor tamního magazínu Autožurnál, podrobil ruskou stále ještě novinku zevrubnému zkoumání. Správně tušíte, že konkurenta pro německou prémii v ní nenašel. Na druhou stranu se ani není zač stydět. Auto vypadá postavené poctivě, což v kombinaci s vymírajícím druhem agregátu – zážehovou atmosférickou šestnáctistovkou, může leckoho oslovit.
Zamlouvat se může i vnější vzhled. Ten se vážně povedl, i když prvoplánovitost některých prolisů se nepodařilo schovat. Lada Vesta SW Cross ale není auto na módní přehlídku. Drsný styl je jí vlastní a větší světlá výška znamená, že nejde pouze o pózu.
Na druhou stranu nejde o auto bez kompromisů. Pohonná jednotka v kombinaci s manuálním pětikvaltem není z nejúspornějších a ve vyšších rychlostech jí chybí dynamika. Řidiče to na dálnici neláká ani kvůli ne zrovna přesvědčivému odhlučnění, které však ve městě a na okreskách zcela stačí. Chcete vědět více? Pusťte si povedený videotest.
Originální tlumicí materiál je k ničemu. V servisní dílné mi poradili kde mam koupit jiné. Dekuji, https://www.2din.cz/odhlucneni-auta/)