Korejský vzestup potvrdil i nový žebříček J.D.Power

O korejských automobilech se můžete dočíst kdeco. Spousta lidí na nich nenechá nit suchou, což může být způsobeno jejich vážně mizernou úrovní ještě před nějakými patnácti lety, nebo třeba také nedávným vymezováním se vůči našemu národnímu klenotu. Buď jak buď, jen slepý nevidí, že automobilky Kia a Hyundai dnes prodávají auta, která dobře vypadají a nejezdí o nic hůře než většina jejich evropské konkurence. Zbývá tak mantra spolehlivosti. Vždyť Korejec vydrží jenom tak tak během záruky a pak se rozsype. Nebo ne?

I kdyby, sedmiletá od Kie a pětiletá od Hyundai patří k těm nejdelším. Všelijaké žebříčky spolehlivosti a kvality pak vozům z dálného východu většinou přejí. Tento trend potvrdila i nedávná americká studie J.D.Power 2018. Ta srovnává úroveň zpracovaní vozů ve stavu, v jakém dorazí ke svým zákazníkům. Žebříček Initial Quality Study (IQS) totiž tvoří podle počtu problémů nahlášených během prvních 90 dnů užívání auta.

Kia Sportage (facelift), foto: Kia

Kia Sportage (facelift), foto: Kia

Kia mezi neprémiovými výrobci dominuje a celkově ji porazila pouze značka BMW. Hyundai skončil hned za ní. Mezi malými vozy dominovala Kia Rio, o třídu výše pak model Forte, který sdílí technický základ s evropským Ceedem. Prvenství ve svých segmentech zaznamenala i SUV Sportage a Sedona. Korejský úspěch pak podtrhuje i vítězství Hyundai SantaFe nebo druhá místa Hyundai Tucson (za Kiou Sportage), Elantra, Accent a Veloster.

Kia Forte, foto: Kia

Kia Forte, foto: Kia

Majitelé hodnotili celkem 257 modelů napříč šestadvaceti segmenty. Anketa se týkala více než 76 tisíc vozů. To už je solidní výpovědní hodnota. Hejtrům tak nezbývá než kritizovat někdy neslaný nemastný vzhled, taktéž subjektivně vnímanou kvalitu materiálů na palubě, nebo si prostě vymyslet něco lepšího na práci.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close