Korejcům již netřeba se smát. Hyundai vyhrál hodnocení spolehlivosti J.D. Power

Korejský koncern Hyundai-Kia je štikou v současném autoprůmyslu. Všichni si pamatujeme doby, kdy značka s nejkratším názvem uzavírala žebříčky spolehlivosti německého TÜV daleko za italskými a francouzskými vozy. Tyto doby jsou stejně jako levné interiéry, zastaralé technologie a nijaký design obou korejských značek fuč. Kia kvalitativní vzestup dokládá sedmiletou zárukou na nové vozy, Hyundai spolehlivost prezentuje naopak zárukou o dva roky kratší, ale bez omezení kilometrového nájezdu. Odpovědi statistik na sebe nenechávají dlouho čekat. Nejspolehlivější značkou v autoprůmyslu je podle britského J.D. Power právě Hyundai.

I na tom je vidět, že značky Kia a Hyundai spolehlivost řeší a jdou v tomto ohledu kupředu. Průzkum se totiž týkal vozů o stáří 1-3 roky. O málo více problémů než u Hyundai hlásili majitelé automobilů značky Suzuki a korejský progres podtrhla třetím místem Kia. Na sto vozů připadlo průměrně 78 problémů v případě Hyundai, 87 v případě Suzuki a 94 v případě Kia. J.D. Power přitom vychází z odpovědí 13 536 uživatelů nových vozů ve Velké Británii a sleduje při tom prvních 90 dní provozu automobilu.

Hyundai i30 N, foto: Hyundai

Hyundai i30 N, foto: Hyundai

Mezi závadami přitom nepřevládaly ty týkající se běžného mechanického užívání vozu, jak si jej představuje většina lidí. Nejvíce problémů nadělaly moderní technologie, jako jsou například propojení vozu s telefonem pomocí bluetooth nebo rozpoznávání hlasu. Z tohoto pohledu je úspěch všech tří značek na stupních vítězů ještě větší, neboť právě tyto automobilky se snaží na trhu bodovat solidní cenou i výbavou ve všech konfiguracích.

„Automobilové systémy jsou mnohem složitější než kdy předtím a ve vozech jsou rozšířené automatizované systémy jako adaptivní tempomat, asistent pro vedení vozu v  jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění, je proto nezbytné, aby se výrobci zabývali otázkou zvýšení důvěry spotřebitelů v technologie,” uvedl k této problematice Josh Halliburton, vedoucí evropských operací J.D.  Power.

Úspěch automobilky Hyundai podtrhl i americký výzkum stejné organizace, který ji za oceánem přiřkl třetí pozici. Kia na druhé straně Atlantiku naopak zvítězila.

 

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *