Korejcům již netřeba se smát. Hyundai vyhrál hodnocení spolehlivosti J.D. Power
Korejský koncern Hyundai-Kia je štikou v současném autoprůmyslu. Všichni si pamatujeme doby, kdy značka s nejkratším názvem uzavírala žebříčky spolehlivosti německého TÜV daleko za italskými a francouzskými vozy. Tyto doby jsou stejně jako levné interiéry, zastaralé technologie a nijaký design obou korejských značek fuč. Kia kvalitativní vzestup dokládá sedmiletou zárukou na nové vozy, Hyundai spolehlivost prezentuje naopak zárukou o dva roky kratší, ale bez omezení kilometrového nájezdu. Odpovědi statistik na sebe nenechávají dlouho čekat. Nejspolehlivější značkou v autoprůmyslu je podle britského J.D. Power právě Hyundai.
I na tom je vidět, že značky Kia a Hyundai spolehlivost řeší a jdou v tomto ohledu kupředu. Průzkum se totiž týkal vozů o stáří 1-3 roky. O málo více problémů než u Hyundai hlásili majitelé automobilů značky Suzuki a korejský progres podtrhla třetím místem Kia. Na sto vozů připadlo průměrně 78 problémů v případě Hyundai, 87 v případě Suzuki a 94 v případě Kia. J.D. Power přitom vychází z odpovědí 13 536 uživatelů nových vozů ve Velké Británii a sleduje při tom prvních 90 dní provozu automobilu.
Mezi závadami přitom nepřevládaly ty týkající se běžného mechanického užívání vozu, jak si jej představuje většina lidí. Nejvíce problémů nadělaly moderní technologie, jako jsou například propojení vozu s telefonem pomocí bluetooth nebo rozpoznávání hlasu. Z tohoto pohledu je úspěch všech tří značek na stupních vítězů ještě větší, neboť právě tyto automobilky se snaží na trhu bodovat solidní cenou i výbavou ve všech konfiguracích.
„Automobilové systémy jsou mnohem složitější než kdy předtím a ve vozech jsou rozšířené automatizované systémy jako adaptivní tempomat, asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění, je proto nezbytné, aby se výrobci zabývali otázkou zvýšení důvěry spotřebitelů v technologie,” uvedl k této problematice Josh Halliburton, vedoucí evropských operací J.D. Power.
Úspěch automobilky Hyundai podtrhl i americký výzkum stejné organizace, který ji za oceánem přiřkl třetí pozici. Kia na druhé straně Atlantiku naopak zvítězila.