Kia Stonic dostala automatické převodovky
Už pěkných pár dní chodím na stránky českého zastoupení automobilky Kia vyhlížet ceník nového Ceedu. Zatím jsem se nedočkal. Dlouho chvíli jsem si však zkrátil prolistováním jiné PéDéeFek. Novinka na mě vykoukla v tom s nápisem Kia Stonic. Automatické převodovky, jedna ze slabin nedávné novinky z Koreje, jsou tu, a to hned dvě!
Nový ceník se týká modelového roku 2019. Jednotlivé výbavové stupně se v zásadě nezměnily, jenom u nich svítí poněkud vyšší cenovka. Zdražení však není velké a je tu výkupní bonus ve výši 15 tisíc korun v případě, že dealerovi necháte svůj stávající vůz na protiúčet.
To hlavní ale skrývají nové položky s popisu motorizací a převodovek…tedy hlavně převodovek. Pod kapotou zůstávají výhradně zážehové jednotky. Ty atmosférické disponují objemem 1,25 a 1,4 litru, nejsilnější je přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 88 kW. Ten dostal, stejně jako spousta jiných, filtr pevných částic. Emise jsou emise… Čekalo se také, že během podzimu přijde možnost pořídit jej se sedmistupňovým dvojspojkovým automatem. A je to tu. Připlácí se za něj 40 tisíc korun a ve výbavě Premium přijde na necelých (akčních) 510 tisíc korun.
inzerce
Největším překvapením je však automat i pro největší agregát. Z ceníku lze vyčíst, že se za šest umělou inteligencí řezaných stupňů připlácí třicet tisíc korun a také to, že nepůjde o dvojspojku. Nejspíše tak budeme mít co do činění s klasickým automatem ze staré školy. Otázkou bude, jak se s jeho naladěním Korejci poprali, neboť čtrnáctistovka už s manuálem nedělala z crossoveru Kia Stonic žádného sprintera…