Jakou spotřebu má nová Mazda 3 s motorem Skyactiv-X a jaká vlastně je?
Vypadá stejně jako ta předchozí a přesto působí moderněji. Uvnitř nabídne lepší materiály i více prostoru. Fanoušky značky však zklamala absencí zadní víceprvkové nápravy. Existuje způsob, jakým si milovníky vůně benzinu nová Mazda 3 zase udobří? Ale jistě, v jejích útrobách totiž zaševelí ten známý diesel na benzin!
On to tedy žádný diesel na benzin není, ale to nevadí. Jde o klasický zážehový agregát, který v určitých režimech dokáže pracovat i jako vznětový. Mazda takto neortodoxně bojuje se stále přísnějšími emisními normami. Tak je jí to totiž vlastní. Provozovatele vozu ale obvykle zajímá spíše spotřeba paliva než množství vypouštěných pevných částic a molekul oxidu uhličitého. A nová Mazda 3 s motorem Skyactiv-X slibuje uspokojení i v tomto směru. Jestli nejde jen o plané sliby a jestli je Mazda 3 stále dobré auto, to se rozhodli zjistit redaktoři z německého Autogefühl.