Jaké je Volvo V40 jako ojetina?
Volvo V40 je auto s těžkým osudem. Komunita skalních fanoušků značky jej nikdy nepřijala. Je to totiž “jenom” kompakt, jehož technická spřízněnost s Fordem Focus je více než jasná. Nedisponuje navíc tvary staré škatule, čímž popouzí snad ještě více. Nové zákazníky často odradil fakt, že ve švédské značce začíná být patrná čínská stopa. Přesto existuje řada důvodů, proč tohle auto chtít. Když ne nové, tak alespoň jako ojetinu.
Pokud chcete Volvo V40, určitě víte, proč. Nejedná se prvoplánovitě krásný hatchback a jeho design ani nelze označit za jednoznačně nadčasový. Zavazadlový prostor dnes objemem dorovná i kdejaké auto o třídu níže a přeplňované motory s většinou vyšším kilometrovým proběhem potenciálně slibují problémy.
Pohodlí, pohodlí
Na druhou stranu se jedná o auto, které, v rámci poměrů v nižší střední třídě, umí hýčkat. Malý Švéd těží z perfektních jízdních vlastností platformy Fordu Focus, ke kterým přidává solidní dávku pohodlí. To navíc přímo čiší z interiéru. Z kvalitních materiálů rychle získáte ten těžko specifikovatelný dojem prémiovosti. A pokud ne, pomohou vám k němu dokonale jednoduché tvary a linie na palubní desce, dveřích i sedadlech. Co na tom, že na dnešní poměry miniaturní obrazovka infotainmentu vypadá jako ze sci-fi filmu z 80. let?
Stávající Volvo V40 se prodává od roku 2012 dosud a my netrpělivě očekáváme jeho nástupce. Nejlevnější kusy lze v inzerci sehnat za méně než 250 000,- Kč a obvykle u něj najdete zkratku D2, která prozrazuje dieselovou šestnáctistovku o výkonu 84 kW pod kapotou. Ano, tu, kterou znáte z Fordů, Peugeotů a Citroënů. Zážehové agregáty označuje písmeno T a v zásadě jde o fordí Ecoboosty. V obou případech platí, že čím vyšší číslice za písmenem je, tím je jednotka silnější.
Spolehlivost?
Z hlediska spolehlivosti se jedná o nadprůměrné auto, které se nepotýká s žádnými vrozenými neduhy. Motory nejsou nesmrtelné, ale při neodfláknuté údržbě se odvděčí bezproblémovým provozem. Při kontrole konkrétního kusu v autobazaru se zaměřte na klasická místa – koroze, výměna oleje, rozvodů, stav dílů podvozku nebo těsnost motoru a převodovky.