Jaká je Mazda 3 jako ojetina?
Až vám někdo bude tvrdit, že nerezne, nevěřte mu. Zapomeňte i na to, že s diesely nejsou problémy a ideálně zapomeňte na diesely vůbec. Pokud ale narazíte na klempířsky zachovalý kousek v benzinu, budete jej rádi řídit. Mazda 3 totiž září i jako ojetina.
Ani jako ojetina totiž neztrácí nic ze svých hlavních ctností. Těmi jsou perfektní jízdní vlastnosti, krásný design a skvělé starosvětské atmosférické benzíny. Pod kapotou se vystřídaly dva – patnáctistovka a dvoulitr (naladěný na 88 nebo 121 kW). Oba jsou držáci, které může do věčných lovišť poslat jenom humpolácké zacházení. Zavedení technologií Skyactive, především tedy vysokého kompresního poměru, postavilo mezi Mazdu a spolehlivost otazník, ale ten se nyní s odstupem času zcela vytratil. Naopak se ukázala další skvělá vlastnost těchto jednotek, a tou je jejich střídmý apetit. Mazda 3 v současném provedení, které se prodává od roku 2013 a začíná se tedy objevovat jako kandidát při výběru ojetiny za 300 000,- Kč, umí jezdit i za méně než šest litrů kombinovaně. Výhodou atmosférického plnění je, že hlad po otáčkách (kterým se projevuje zejména patnáctistovka) nevede k dramatickému hladu po palivu. Mazdy jsou zkrátka auta pro dynamickou jízdu a Trojka je toho zářným příkladem.
inzerce
S tím jdou ale ruku v ruce vlastnosti, které nemusí každému vyhovovat. Záměrně nepoužívám slovo neduh nebo chyba, protože toto jsou prostě vlastnosti. Lehká konstrukce je nejen náchylnější k oranžovému moru, ale také poměrně slabě odhlučněná. Na osmnáctipalcových kolech podvozek nádherně krouhá zatáčky a auto i parádně vypadá, ale žehlička nerovností to není. Když k tomu přidáte jen průměrný objem zavazadlového prostoru v hatchbacku, musí vám být jasné, proč se Mazda 3 nikdy nestala prodejním trhákem ani jako nový vůz ani nyní jako ojetina. Svou klientelu ale naštěstí nachází, protože řidičtějších aut mnoho nejezdí. Kdyby i Mazda měla zapadnout do marasmu a šedi sterilního průměru, bylo by na světě něco špatně. Zatím to naštěstí nehrozí, takže milovníci rychlých průjezdů zatáčkami v rodinných vozech ochotní obětovat nějaké to pohodlí mají stále v čem si zařádit. Jenom ty kupce ojetin trápí ta koroze…ta koroze. Mimochodem, Mazda stále drží dvanáctiletou záruku na prorezivění, takže autorizovaně servisované kusy ještě nějakou dobu udrží v na pohled pěkném stavu cizí šrajtoflička. To je na závěr pěkná zpráva, ne?