Hyundai už má druhý mild-hybrid
Stále větší tlak na flotilové emise nutí automobilky k všelijakým kouskům. Koncern Hyundai pracuje na elektromobilech i full-hybridech, ale možná největší prodejní úspěchy očekává s mild-hybridním ústrojím. To spojuje malý elektromotor s konvenční vznětovou jednotkou. Jde o řešení relativně levné a, alespoň na papíře, i účinné.
Vloni dostal osmačtyřicetivoltovou podporu dvoulitr, nyní přichází na řadu i menší šestnáctistovka. Sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 0,44 kWh je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, zatímco zařízení startér-generátoru je připevněno ke spalovacímu motoru. S klikovou hřídelí jej spojuje řemen. Ten dokáže přenášet až 12 kW a 55 N.m. Při menším nabití akumulátorů však elektrický doping klesá ke 4kW. No a za stabilní rychlosti dar přítele Faradaye nepomáhá vůbec. Kombinovaně prý toto řešení dokáže uspořit až 7% paliva, resp. 7% emisí.
Nejlepší výsledky mild-hybrid s motorem 1.6 CRDi vykazuje městě. Zde pomáhá mohutný točivý moment elektromotoru a zároveň je zde při brzdění nejvíce energie ukládáno formou rekuperace. Účinnost ještě stoupá s optimalizováním start-stop systému. Ten nyní motor vypíná a spojku rozepíná už při zpomalování v rychlosti pod 30 km/h.
Toto mild-hybridní řešení zřejmě dostane kompletní kompaktní portfolio značky. Hyundai jej zatím prezentuje ve spojitosti s modelem Tucson, určitě se ale dostane i do útrob jiných vozů.