Hyundai plánuje další eNko
Po úspěchu s modelem i30 nyní sportovní divize Hyundai finišuje s dalším sportovně laděným modelem. Míří do nižší třídy, což slibuje velkou proci zábavy za málo peněz.
Ještě letos bychom tak měli poprvé uvidět Hyundai i20 N. Už dnes však můžeme říct, na co se asi těšit. Nedávno omlazený malý vůz dostane šedou metalízu s červenými detaily, agresivnější nárazníky, nástavce prahů a rozšířené lemy blatníků, do nichž se schovají mohutnější kola. Za nimi se zablýskají mohutnější brzdové kotouče. Celý podvozek bude přitvrzen, řízení dostane strmější převod.
Kromě toho si řidič užije nová sedadla, sportovní volant a řadu drobností v tvaru písmene N, které mají tlačit na emoce. S emocemi souvisí i fakt, že i tohle eNko Hyundai protáhne po Nürburgringu, čímž dodrží tradici a získá silnou marketingovou zbraň.
No jo, ale bude to vážně hot hatch? Zatím je totiž řeč pouze o pozlátku, ale srdce automobilu leží pod kapotou. O pohon Hyundai i20 N se postará známá zážehová přeplňovaná šestnáctistovka, jejíž maximální výkon by se měl pohybovat okolo 200 koní, možná výše. Že je to málo? Jde o auto velikosti (i hmotnosti) Fabie. Určitě to nebude nejlepší rovinkový sprinter, ale inženýři od Hyundai už na jeho větším bráškovi ukázali, že svou práci umí dělat dobře a původně nudný vůz dokáží změnit v pěknou mršku. Snad se jim to povede i podruhé, neboť malých rychlých štírků už moc na trhu není.