Hyundai má další ostrý kompakt. Korejci představili i30N Fastback
Už když automobilka Hyundai představila sportovní a stylovou karosářskou verzi liftback, bylo jasné, že klasický hatchback by neměl být jediným ostrým kompaktem v nabídce. Odhady se potvrdily a dnes před sebou máme nové Hyundai i30N Fastback. Bude stejně dobré jako jeho kratší bráška?
Jízdně? Kdo ví…tedy víme, kdo ví. Gabriele Tarquini s Thierrym Neuvillem před premiérou ostrého pětidvéřového kupé, jak tento vůz nazývá sama automobilka, pár hodin za jeho volantem strávili. Konkrétně šlo o 8 hodin 18 minut a 49 sekund. Za tu dobu se dokázal s tímto voze dostat “z Říma do Paříže”, čímž stanovili nový rekord. A zřejmě to nebylo ani žádné utrpení. Že dokáže být ostré Hyundai zábavné, už nějakou dobu víme. I30N Fastback však má být oproti svému příbuznému i o něco pohodlnějším vozem. Stát za tím má měkčí uložení zejména přední nápravy.
V čem dále jistě zaostávat nebude, to je styl. Charizmatická příď i záď a rozkročený postoj základní verze autu zůstaly. Vše dále podtrhuje červená linka kontrastující s novými barvami lakování, nová a pořádně velká litá kola, nově tvarované nárazníky a třeba také trojúhelníková zadní mlhovka trůnící mezi koncovkami výfuků.
A uvnitř je to podobná paráda. Milovnici funky stylu možná zažehrají na trochu moc šedi. Šeď je to však solidně vyvedená a často velmi kvalitní textury. Sportovní sedadla přímo lákají k nasednutí a pobídnutí motoru do otáček. A černé bezpečnostní pásy a čalounění stropu spolu s červenými prvky interiér přece jen významně zútulňují.
Co se agregátu týče, situace je podobná jako u bratrského hot hatche. Hyundai i30N Fastback požene vpřed přeplňovaný zážehový dvoulitr. Měl by být dostupný ve dvou výkonových verzích. Slabší nabídne 184 a silnější 202 kW. Vozy s těmito motory se nejspíše budou lišit i v dalších atributech, zejména v celkovém naladění podvozku.