Hyundai ix20: Když zvítězí rozum

Automobilky se předhánějí v tom, která nabídne sportovnější, technicky vycizelovanější nebo stylovější vůz. Mnoho lidí na to slyší, a tak úspěch sklízí všelijaká SUV nebo hatchbacky, sedany a kombíky s názvy obsahujícími slova jako sport či coupé. Přesto existuje skupina řidičů a zájemců o nové auto, kterým jde o úplně něco jiného. Nade vše řadí kompaktní rozměry pro snadný pohyb dnešním hustým provozem a parkování například v garáži, jejíž velikost odpovídá vozům let dávno minulých, a zároveň praktičnost. A právě pro ně je tu Hyundai ix20.

Tohle auto už tu vlastně dávno nemělo být. Doba přeje crossoverům a tři modely v nabitém segmentu B si dovolí málokdo. Hatchback a crossover, to je ideál dnešní doby. Naštěstí zájem o Hyundai ix20 (i sesterskou Kiu Venga, pro kterou platí téměř to samé jako pro ix20) velel manažerům ponechat malé MPV ve výrobě. Jistě to nebude na dlouho. Spojení městského vozu a MPV není in a kromě Hondy Jazz a snad Nissanu Note se konkurence pro oba Korejce hledá těžko.

Hyundai ix20 rozhodně není okoukaným vozem, foto: Hyundai

Hyundai ix20 rozhodně není okoukaným vozem, foto: Hyundai

I věk je na nich vidět. Zvláštní proporce exteriéru snad ještě jejich letitost zamaskují, ale po usazení se dovnitř víte jistě, že výstřelek moderní techniky neřídíte. Typické korejské tvary palubovky a volantu dnes už nevyznávají ani tito asiaté a kubismus na palubě je vážně retro. Co se ale týče materiálů nebo slícování, není si nač stěžovat.

Interiér Hyundai ix20 nezapře svůj věk, funkčně však lze namítat máloco, foto: Hyundai

Interiér Hyundai ix20 nezapře svůj věk, funkčně však lze namítat máloco, foto: Hyundai

A úplně stejné je to s výbavou. Klimatizace, tempomat, okna v elektrice, parkovací senzory, vše je možné mít. Tyto prvky konkrétně v akční výbavě Best of Czech Club, jejíž cena je bez desetikoruny 360 tisíc se základní čtrnáctistovkou (66 kW). O dvacet tisíc více stojí stejný vůz poháněný v dnešní době úkazem – atmosférickou šestnáctistovkou (92 kW). Pro takový vůz ideální motorizaci můžete za dalších 40 tisíc řídit bez spojky a kvedlání v ne zrovna nejpřesnější kulise řazení, tedy mít jej s automatem. Motorizace jsou tak další trefou do černého pro konzervativní zákazníky.

Je v tom nějaký háček? Inu, je i není. Závěrem se sluší zmínit, že Hyundai ix20 nedisponuje jízdními vlastnostmi, které nadchnou sportovněji založené řidiče. V zatáčkách se naklání, stopu nedrží dvakrát přesvědčivě, řízení postrádá zpětnou vazbu, motory jsou dobré tak pro klidné projížďky krajinou…A kdo by od malého MPV čekal něco jiného? Toto není chyba, ale vlastnost, se kterou je třeba počítat.

 

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.