Hyundai i40 prošel modernizací
Vlajková loď korejské automobilky Hyundai to nemá jednoduché. Celé klasické střední třídě se v Evropě moc nedaří a zdejší kupující v ní volí spíše usedlejší nebo naopak šmrncovnější vozy. Hyundai i40 nepomáhá ani jeho konstrukční stáří, které je patrné zejména po usednutí za volant. Korejci se však tak snadno nevzdávají a Čtyřicítku nedávno modernizovali.
I v tomto případě platí staré známé “to nejlepší na konec”. Minimálně po designové stránce to platí beze zbytku. Překonané rozevláté tvary exteriéru umně maskují nové barvy lakování a velká litá kola vyvedená taktéž v novém vzhledu. Jejich maximální průměr stoupl na 18 palců. Dynamická silueta vozu samozřejmě zůstala.
Novinky v interiéru
Hyundai i40 v rámci modernizace dostalo dvě nové barvy interiéru: červenou Merlot a kombinaci šedé a černé. Zákazníci si tak nyní mohou vybrat z celkem čtyř variant. Černé a béžové provedení totiž v nabídce zůstalo. Tvary a linie na palubní desce, výdechy klimatizace i samotný volant však jasně dokládají, že korejský konkurent Škody Superb (i když to škodováci neradi slyší) je na trhu už nějaký ten pátek.
Nové prvky aktivní bezpečnosti
Jak jde doba kupředu musí automobilky stíhat i na poli aktivní bezpečnosti.Hyundai i40 nově dostává soubor asistenčních systémů a prvků aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense. Jeho součástí je zejména asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), tedy systém autonomního brzdění. Ten má Hyundai, jak se nedávno ukázalo, na velmi solidní úrovni.
Nové motory
Nové emisní normy však automobilky donutily inovovat zejména na poli pohonného ústrojí. Nové Hyundai i40 není výjimkou. V duchu ostatních modelů koncernu došlo k přechodu celé motorové palety na emisní úroveň dosud nadstandardní normy Euro 6d Temp. Korejský zástupce segmentu D je tak nyní k dispozici s nově vyvinutým vznětovým motorem Smartstream 1,6 litru, a to hned ve dvou výkonových verzích. Slabší nabídne šestistupňový manuál, 115 koní a 280 N.m. Silnější disponuje o 21 hlav větším stádem, 320 Newtonmetry a možností volby mezi manuálem a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Klidné a klasiku milující řidiče potěší, že pod kapotou Hyundai i40 i po modernizaci zaševelí stará dobrá zážehová šestnáctistovka GDI. Párovat ji půjde pouze s manuálním šestikvaltem a poskytne maximální výkon 100 kW. Jako u všech atmosfér si jej však řidič musí zasloužit.