Modernizovaný Hyundai i20 – konkurent Škody Fabia přichází na náš trh

Málokteré dva koncernově nepříbuzné vozy jsou si v rámci svého segmentu tak podobné jako Škoda Fabia a Hyundai i20. Oba sází především na komfort a praktičnost, oba bojují spíše v levnějších vodách a oba přišly na trh zcela mimo období generační výměny většiny svých souputníků v segmentu B. Stejně tak je podobný i čas uvedení jejich modernizovaných verzí. Faceliftovanou Češku je možné objednat už pár dní, ceník vylepšeného Korejce je žhavou novinkou.

Jeden motor

Zatím je tedy poměrně chudý. Nabízí pouze jeden stupeň výbavy, který, jak už to u Hyundai bývá, je jakýmsi dlouhodobým akčním. Nazývá se Best of Family Club a s atmosférickou zážehovou dvanáctistovkou jej pořídíte za 299 990,- Kč. Jiný než 55 kW poskytující agregát v tuto chvíli v nabídce není, ale brzy dojde řada i na přeplňovaný litr. Ten bude naladěn na 74 nebo 88 kW v jeho výfukovém potrubí naleznete i filtr pevných částic.

Hyundai i20 (facelift), foto: Hyundai

Hyundai i20 (facelift), foto: Hyundai

Solidní základní výbava

Za necelých tři sta tisíc nemůžete čekat auto v plné palbě. Edice Best of Family Club je takovým solidním stupněm pro běžného českého řidiče, jemuž postačuje základní jednotka pod kapotou. Manuální klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky a autorádio, které dokáže přehrávat formát MP3 jsou běžnou součástí automobilové výbavy už hezkých pár let.

Kromě šestice vzduchových pytlů potěší také asistent rozjezdu do kopce, elektricky ovládaná přední okna i vyhřívaná zpětná zrcátka a standardní pětiletá záruka. Výbavu lze rozšířit pouze výběrem barvy karoserie (2 900,- Kč nebo 13 900,- Kč) a patnáctipalcovými litými koly za rovných 10 tisíc. V základu jsou stejně velké ocelové disky. Drobnosti jako povinná výbava a koberečky jsou samozřejmě součástí ceníku také. Cenu si lze navíc vylepšit slevami 500,- Kč za každý rok, kdy vlastníte řidičské oprávnění a vůz značky Hyundai.

Retuše vzhledu

Majitel nového Hyundai i20 se bude nejspíše nejvíce těšit z vážně vylepšeného vzhledu. Podobně jako u Toyoty Yaris se až faceliftem ukázalo, jak pěkné tvary auto od začátku má. Nová grafika světel vpředu i vzadu, agresivnější nárazník i přední maska, dvoubarevné červeno-černé provedení karoserie a z auta je opravdový fešák. Kdo by to do dosud nudného Korejce řekl? Uvnitř je to sice stále ta samá písnička, ale je třeba si vzpomenout, že v době svého uvedení na trh mělo tohle auto jeden z nejhezčích interiérů ve třídě. Praktičnost mu zůstala, vzhled poněkud zastaral, ale na kvalitě neztratil.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close