Honda Jazz: Kde je problém?
Když se projedete některým z našich velkých měst, musí vám dojít, že doba segmentu malých aut je dávno pryč. Stále jich jezdí hodně, ale rodinnými dostavníky jsou už jen málokdy, což v záplavě Octavií a Superbů pochopíte velmi rychle. Přesto existují čtyřmetrové vozy, které si ambici posloužit mladé rodině kladou. Vedle úspěšné Fabie combi tak bojuje například Honda Jazz. Jen si ale vzpomeňte, kolik jste ji za uplynulý měsíc viděli.
Honda Jazz se u nás totiž moc neprodává. No, spíše skoro vůbec. Přitom je to auto, které na půdorysu Fabie opravdu umí posloužit jako rodinný kočár. Pohodlím i vnitřním prostorem se vyrovná automobilům o třídu výše. V B segmentu ale prodává design a tady je první část zakopaného psa. Honda Jazz nepůsobí ani jako dospělé auto ani nezaujme odvážně střiženým zevnějškem. Kříženec hatchbacku a MPV nepobral odvahu Civicu a zářivými barvami už to nedožene. Mnoho na tom nezmění ani facelift, který sice přidal odvážné tahy do nárazníků, ale tvar karoserie zůstal. A jinak tomu být ani nemůže. Vzhled Jazzu je v maximální míře navržen tak, aby byl co nejpraktičtější a hlavně funkční. Spokojíte se s praktickým vozem?
Svůj díl viny na prodejním neúspěchu Jazzu má také nabídka agregátů. Množné číslo je nyní s přicházejícím faceliftem opravdu na místě. Atmosférickou zážehovou třináctistovku doplní motor o dvě deci větší. Ani s ním ale nepůjde o žádného trhače asfaltu. Honda Jazz je autem pro klidnou jízdu. Tak klidnou, jak jen jízda s rodinou má být. My už jsme ale dávno přivykli snadno dostupnému výkonu a kroutícímu momentu downsizovaných turbomotorů. Atmosféra v útrobách Jazzu je jednoduchá, spolehlivá a typicky honďácká – dole nic a nahoře všechno. Vedle toho je až zázračně úsporná. Rasťo Chvála si ním v testu zvládal jezdit za 3,5 litru naturalu na 100 km.
Definitivní tečku za rozhodnutím showroom Hondy vůbec nenavštívit často udělá pohled do ceníku. Honda Jazz je prostě drahá. Tři (a v brzké budoucnosti zřejmě čtyři) výbavové stupně bez možnosti individualizace ale mohou ledaskomu vyhovovat. Už základní výbava je bohatá, ale na druhou stranu spoustu prvků dostanete až v “plné palbě” – šestnáctipalcová kola, parkovací kameru nebo kůží obšitý volant. A to se bavíme o ceně kolem půl milionu korun. To by byl vážně úlet. Podmiňovací způsob jsem však použil záměrně. Dealeři Hondy si musí být svého cenového handicapu vědomi a mohou hýřit slevami jako opilí výherci v loterii. Pokud vám tak klidná a praktická povaha Jazzu vyhovuje, zkuste si nechat udělat konkrétní cenovou nabídku.