Honda HR-V prošla UFO-liftem

Japonská automobilka Honda sjednocuje tvář svých modelů. Co začaly nové generace Civicu, CR-V a Accordu, v tom v rámci faceliftu pokračoval malý Jazz. V jeho případě se drobné designové změny vážně pozitivně podepsaly zejména na sportovně laděné verzi Dynamic, která dostala silnější zážehovou (a atmosféricky plněnou!) patnáctistovku, kterou jsme znali z crossoveru HR-V. A právě ten se nyní stal dalším pánem na holení. Vzhledově už to vážně není ono, provedené změny se ale také rozhodně nezalíbí na první pohled.

Provokativní vzhled

Co se vzhledu týče, Japonci postupovali vlastně stejně jako v případě Jazzu. Základní i druhotné linky se nezměnily. Upraveny byly nárazníky, grafika světel a zejména maska, jejíž masivní chromovaný štít zřejmě nebude vonět každému. Když ale chcete auto přizpůsobit futuristickému vzhledu jeho sourozenců… V tom případě byste neměli zapomenout na pořádná kola. Ta minimálně prvních snímcích působí jako by omylem vypůjčené z dvacetiletého Citroënu. Průměr 17 palců nicméně dokládá, že tomu tak není.

Honda HR-V, foto: Honda

Honda HR-V, foto: Honda

Nové motory

Honda ale nikdy nebyla primárně o kráse. Za tuto značku vždy hovoří technika. Už první fotografie křičí do světa informaci o nových full-LED světlometech s podobnou optikou jako u většího Civicu. To hlavní ale najdeme za nimi. Honda HR-V je totiž dalším vozem, který zasáhne motorářská revoluce. Základ bude tvořit stará známá 1.5 i-VTEC naladěná na 130 koní. Tohle stádo malý crossover rozpohybuje z klidu na 100 km/h za 10,7 vteřiny s šestistupňovým manuálem. Bezestupňovému CVT to trvá o půl sekundy déle. Jinou motorizaci letos na podzim, kdy Honda začne modernizovaný vůz prodávat, neseženete.

Už na jaře se ale radostí zatetelí zájemci o svižnější i úspornější svezení. Do útrob malé Honda najdou cestu oba dražší agregáty, na něž jde samá chvála už ze Civicu. Řeč o přeplňovaném zážehovém čtyřválci 1.5 VTEC Turbo i jeho vznětovém sourozenci 1.6 i-DTEC.

Co se nemění a co teprve uvidíme

O co nová Honda HR-V nepřijde, to je praktický systém Magic Seat, který umožňuje sklápět opěradla zadních sedadel spolu se sedáky nebo naopak vyklápět sedáky směrem vzhůru. V obou případech díky tomu vzniká velmi praktický prostor pro přepravu zavazadel. Jak se však vyvine situace kolem největšího neduhu, na nějž si uživatelé současného HR-V stěžují, si budeme muset počkat. Odskakující podvozek a zejména práce zadní nápravy na horším povrchu rozhodně za vyladění stojí.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close