Honda CR-Z: kupé, které předběhlo dobu

Některým autům stačí, aby přišla o pár let dříve, než je na ně trh připraven, a jsou předurčena k prodejním debaklům. To je přesně případ malého kupé Honda CR-Z, sporťáčku, jehož hybridní pohon budil rozpaky. Ani dnes z něj není nejžádanější ojetina. Milovníci zatáčkovitých okresek z toho těží, neboť jeho cena letí strmě dolů.

Auto, které přišlo na trh počátkem současné dekády tak pořídíte už za méně než 200 tisíc korun. Jen se musíte smířit s tím, že nabídka není nejširší. Za nízkou cenou nehledejte poruchovost. Honda přišla už na samém začátku se solidní nabídkou. Zkuste dnes najít na trhu sporťák, který by začínal na méně než pěti stech tisících korunách. V roce 2011 jste nové CR-Z mohli mít už za 470 tisíc.

Honda CR-Z, foto: IFCAR - vlastní dílo, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11848132

Honda CR-Z, foto: IFCAR – vlastní dílo, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11848132

Ano, Honda CR-Z je předokolka a z patnáctistovky pod přední kapotou trhače asfaltu neudělá ani pomocný elektromotor. Maximální výkon 91 kW a kroutící moment 174 N.m stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h lehounce pod 10 vteřin. Dragster to není, na svižnou jízdu stačí. Tohle auto k ní totiž přímo vybízí podvozkem. Široký postoj a skvělé naladění znamenají radost v každé rychleji projeté zatáčce. Honda CR-Z drží, jak jen předokolka držet může a řidiče to s ní baví, protože navrch nabízí přesné řízení i řazení.

Honda CR-Z, foto: IFCAR - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9215175

Honda CR-Z, foto: IFCAR – Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9215175

Na druhou stranu jde i o auto použitelné v každodenním provozu. Čtyřmetrové kupátko se všude vejde, nevytřese z vás duši a potěší i na čerpací stanici. Nebudete-li se dráždění plynového pedálu oddávat příliš často, snadno se spotřebou vejdete do šesti litrů. A nákup se do kufru také naskládá. Základní objem lehce přes 200 litrů lze sklopením zadních sedadel zvýšit skoro na dvojnásobek. Se zadními sedadly pro pasažéry raději vůbec nepočítejte. Tam se pohodlně neusadí ani dítě.

Pro koho Honda CR-Z tedy dnes je? Proč člověka, který hledá sporťák na zábavu v legálních rychlostech, který poslouží i k běžnému cestování pro něj samotného nebo s partnerem. Pro toho, kdo chce něco stylového, pokrokového, ale zároveň spolehlivého. Takových lidí ale moc není.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.