Honda Civic má české ceny. Parádní liftback koupíte už za…

V Čechách ji ještě nikdo neviděl, a přesto už je jasné, že půjde o super auto! Jak to? Inu, novináři pozvaní na první seznámení s novinkou Honda Civic posílají z Jižní Evropy jen samé dobré zprávy. Maroš Čabák, Michal Karpat i Filip Garaj svorně potvrzují, že 11. generace kompaktní Japonky sice výrazně změnila image i techniku pod kapotou, ovšem stále je Hondou v tom nejlepším slova smyslu. České zastoupení před pár dny navíc zveřejnilo ceník modelu, který se začne prodávat na podzim.

2022 Honda Civic e:HEV

Ten je jednoduchý, jak se na Hondu sluší a patří. Jediná motorizace, trojice výbavových stupňů. Právě motor ale z toho auta dělá velmi zajímavou nabídku. Hybrid postavený na honďácké logice, kdy se o primární pohon stará elektromotor s velkým točivým momentem dostupným okamžitě po sešlápnutí plynu, je trochu něco jiného, než co známe třeba od Toyoty. Dvoulitrový atmosférický čtyřválec je pak jakýmsi generátorem, který sype energii do relativně malé baterie. K tomu si přidejte nízké těžiště, japonskou kvalitu, přesnost řízení, skvělý podvozek… Takhle já si představuju hybrid!

2022 Honda Civic e:HEV

Přidat si ale musíte i typickou honďáckou cenu. Svou cenovou politikou Honda dávno předběhla i konkurenční Mazdu. Základní Civic ve výbavě Elegance vyjde na 769 900,- Kč. Za prostřední výbavu Sport se připlácí 30 000,- Kč a nejvyšší Advance vyjde na 879 900,- Kč. Připlatit navíc si můžete leda za barvu karoserie. Tyto částky dávají tušit, že ani jedenáctá generace Hondy Civic nebude v našich končinách příliš častým zjevem. Ale ono je to možná dobře. Vždyť je to další věc, která dělá Hondu exkluzivní.

2022 Honda Civic e:HEV

Aby to ale nevyznělo špatně, nabídka to není špatná. Už v základu dostanete výbavou nadupaný úsporný vůz s automatickou převodovkou. Jeho karoserie na hranici mezi hatchbackem a liftbackem z něj navíc dělá aspiranta na hlavní rodinný vůz mnohem více, než je u hatchbacků zvykem. Všechny výbavové stupně zahrnují kompletní bezpečnostní balíček a veškeré dostupné technologie. Jen základ stojí na sedmnáctipalcových kolech, zatímco dvě vyšší výbavy mají kola o palec větší. Od druhé výbavy najdete na voze třeba mlhovky a v interiéru výdechy klimatizace pro cestující vzadu a zpětné zrcátko s automatickou clonou. Příplatek za nejvyšší výbavový stupeň znamená navíc adaptivní světlomety, prémiové audio, kožené čalounění a panoramatickou střechu. Z mého pohledu zbytečnosti, mezi kterými je ale i vyhřívaný volant. Ten v nižší výbavě po hříchu nedostanete. Je to malichernost, ale já bych dnes nové auto bez tohoto prvku výbavy nechtěl, že bych ale bažil po kožených sedadlech a panoramatické střeše, to tedy ne. Moje největší (a vlastně jediné) zklamaní tedy leží zde.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.