Fotografie modelu Škoda Octavia po faceliftu
Auta stárnou a na jejich designu je to znát snad ze všeho nejvíce. Moderní linky po pár letech zevšední a, ještě než vůz nahradí nová generace, je třeba, aby podstoupil plastickou operaci, při které designéři vykouzlí moderní linky ve “starém železe” a učiní ho tak znovu žádoucí. Jednu takovou teď podstupuje Škoda Octavia.
- Škoda Octavia III (facelift), zdroj: Škoda auto
- Škoda Octavia III (facelift), zdroj: Škoda auto
- Škoda Octavia III (facelift), zdroj: Škoda auto
- Škoda Octavia Combi III (facelift), zdroj: Škoda auto
- Škoda Octavia III (facelift), zdroj: Škoda auto
Škoda auto dnes formou tiskové zprávy odtajnila tvář vozu Škoda Octavia po faceliftu, kterého se dočká co nevidět. Jde o potvrzení toho, o čem se už několik měsíců šuškalo. Nejprodávanější model z Mladé Boleslavi bude čtyřoký. Škoda tak v horních patrech svého portfolia uniformuje design, který započal de facto už současný Superb a k excentrickému pojetí dvojitých předních světel dotáhl Kodiaq. Vzhledem k tomu, že právě v přídi tkví hlavní možnost designového vyjádření a původní model Octavie lpí spíše na usedlém či strohém designu, je to krok vpravdě ambiciózní. Na obrácený úhel zalomení spodní hrany světlometů oproti současné verzi si zřejmě budu muset nejen já dlouze zvykat. S definitivními verdikty počkejme, až novou Octavii uvidíme naživo, ideálně v různých barvách a různých stupních výbavy. V tuhle chvíli se mi vrátily pocity po faceliftech předchozích generací Octavie a Superbu, které nepovažuji na nejšťastnější.
Ke změnám však dochází i v jiných částech vozu. Vzadu se změnila grafika koncových světel. Nevím, asi tomu nerozumím, ale i tady se mi nezdá, že k lepšímu. Minimálně u liftbacku mi neladí ostré hrany na zádi karoserie a “vyměklý” design zadních světel. U kombi to vnímám jinak, zřejmě hlavně kvůli oblému zadnímu oknu a D sloupku.
Na interiér žehrat nebudu. Nové potahové materiály i lehce retušovaná palubní deska jsou jednoznačně kroky vpřed. S modernizací získá Škoda Octavia také nové systémy infotainmentu. K praktickým “simply clever” vychytávkám přibude klíč s možností personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, držáky nápojů usnadňující otevírání PET lahví a u verze kombi také vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.
Nová bude i řada asistenčních systémů, konkrétně asistent pro jízdu s přívěsem při pomalém couvání, prediktivní ochrana chodců, zdokonalený parkovací asistent, asistent hlídání mrtvého úhlu a hlídání dopravy za vozem při přejíždění z pruhu do pruhu.
Faceliftovaný model bude poháněn motory o objemu 1,0 – 2,0 litru a o výkonu 63 – 135 kW. Motorová paleta bude čítat 9 přeplňovaných agregátů, z toho 5 zážehových a 4 vznětové. Škodu Octavia po faceliftu bude možné objednávat na konci roku 2016 a na silnicích v nich novopečené majitele potkáte poprvé na začátku roku 2017.