Fiat ukázal nový roadster 124 Spider

Fiat 124 Spider, Zdroj: Fiat

Fiat 124 Spider, Zdroj: Fiat

Je tomu téměř pět desetiletí, co světlo světa spatřil původní Fiat 124 Spider, vůz odvozený z původní 124, která je díky Sověty koupené licenci v našich končinách známa spíše jako Žigulík. V posledních letech však žádný frajerský roadster Fiat nenabízel. Vlastně posledním byla Barchetta, jejíž výroba skončila před deseti lety. Ta navíc zrovna frajersky nepůsobila a narozdíl od nového vozu měla pohon přední nápravy. Teď je tu ale nový Fiat 124 Spider.

Už pohled na siluetu roadsteru dává tušit, s kým se Italové spojili. Mazdu MX-5, s níž má Fiat 124 Spider údajně téměř kompletně společný podvozek, prostě nezapře. Právě spolupráce s Mazdou se dopředu jeví jako dobrý tah, protože MX-5 je výborně jezdivé auto a Fiat by mohl převzít i něco z mechanické odolnosti. Co se designu týče, italský (jak jinak) mě oslovil poněkud více. Auto vypadá subjektivně více chlapácky, nelze mu upřít trochu toho retra, které poukazuje právě na původní 124 Spider, ale narozdíl od pětistovky a jejích variet nepůsobí roztomilým až přitroublým dojmem. Naopak má příjemně agresivní design, ale ne až tak prvoplánově jako MX-5.

Co už potěší méně jsou zveřejněná čísla. Pokud jde o rozměry, tak okopírovat leták od Mazdy jednoduše nejde. Šířka a výška jsou tedy srovnatelné, ale co se délky týče, je Fiat přece jen o pár centimetrů větší. Co se ale při jízdě projeví jistě více je hmotnost vozu. Mazda uvádí hmotnost MX-5 s dvoulitrem lehce přes jednu tunu. Fiat zatím počítá s foukanou čtrnáctistovkou, s níž bude o rovných 90 kg těžší.

Apropó motor. Někteří nadšenci při oznámení spolupráce s Mazdou doufali v atmosfkérické motory Skyactive i pod kapotou tohoto roadsteru. Dnes, v době, kdy většina nových aut v Evropě má turbo a řidiči si na něj houfně zvykají a často vyzdvihují jeho výhody, někoho Fiat potěší a někoho méně. Jak je napsáno výše, do začátku se počítá s motorem 1.4 MultiAir II. Budeme-li vycházet z jeho parametrů pod kapotami současných vozů, bude poskytovat výkon kolem 160 koní (v Evropě možná o něco méně). Pokud někdo čekal oproti Miatě výkonové a sprinterské orgie, má smůlu. Tedy minimálně do chvíle, než se objeví verze Abarth osazená motorem z Alfy 4C, který by mohl mít až o 80 koní více. Základní verze Fiatu ale bude dynamicky srovnatelná s dvoulitrem v Mazdě MX-5 a zákazník si tak bude vybírat spíše mezi tím, jestli mu vyhovuje charakteristika oturbeného motoru nebo atmosféry.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close