Fiat Coupé není Ferrari pro chudé

Je jen málo aut, která by natolik rozdělovala fanoušky čtyř kol, jako italský sporťák z devadesátých let. Ojetý Fiat Coupé se nyní nachází na svém cenovém dně a hledáte-li zajímavou investici za pár desítek tisíc, možná by nebylo špatné vzít jej v úvahu.

Jeho nízká cena ale má svůj důvod. Kusů, které nezasáhla troufale drzá ruka tunera, je jako šafránu. Těch, které vážně fungují je snad ještě méně. Je to totiž Fiat, který má i nějakou tu elektrickou výbavu. A ta si u italských aut žije vlastním životem.

Fiat Coupé, foto: Tokumeigakarinoaoshima - CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=28986853

Fiat Coupé, foto: Tokumeigakarinoaoshima – CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=28986853

Auto to navíc není ani prvoplánovitě krásné. Jeho ostré linie možná působí nadčasově, řada jich však vypadá pro někoho až moc lacině. Zadní světla nebo masivní kryt nalévacího hrdla nádrže evokovaly jako levný tuning už v autosalonu. To uvnitř je to se stylem přece jen lepší. Alfa to není, ale Pininfarinův podpis je znát i po letech.

Interiér od Pininfariny, foto: MrHemp - Opera propria - volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22944148

Interiér od Pininfariny, foto: MrHemp – Opera propria – volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22944148

Motoricky si musí vybrat každý. Kromě základní osmnáctistovky s maximálním výkonem 96 kW se Fiat Coupé prodával i s atmosférickým dvoulitrem a dvěma přeplňovanými. Absolutním vrcholem byl ten s pěticí válců. A tento motor také platí za nejporuchovější volbu. Pokud netoužíte po dračení, ale jde vám o rozumně spolehlivé řešení, sáhněte po nejslabší jednotce. Na ani ne 1 300 Kg těžké auto stačí a jí osazené kusy najdete nejčastěji ve slušném stavu. I když slovo často zde na místě není.

Hledáte-li ale pravověrný sporťák, u Fiatu Coupé se dlouho nezdržujte. Nabídne sice solidní prostor pro 4 osoby i nějakou tu bagáž, ale tím v žádné zatáčce neohromí. Tam jej limituje základ v klasickém Fiatu Tipo z osmdesátých let. Zadní kliková náprava a pohon přední nápravy dlouho stačí. Jízda “na prasáka” ale jejich doménou není. Ale kdo by v pětadvacetiletém adeptu na status youngtimera chtěl dračit?

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close