Facelift pro vůz Škoda Citigo. Méně je někdy více.
Heslem v nadpisu článku se Škoda řídí střídavě. Jednou jsou její vozy designově střídmé, jindy jde o nečekaný úlet. Co se kvantity novinek týče, v současné době mladoboleslavská automobilka toto pořekadlo nectí. Vždyť do Ženevy chystá spoustu žhavých i jen lehce zaprášených novostí – Kodiaq Scout a Sportline, čtyřokou Octavii včetně jejích derivátů a nově také facelift modelu Citigo.
Na facelift Citiga jsem se těšil. Malé autíčko se z principu slušnými jízdními vlastnostmi postavené tak, že lidem, kterým stačila v 90. letech Felicia, musí stačit také, mi časem celkem přirostlo k srdci. Po přemítání o vozech nejmenší třídy a závěru, že automobilky se tu vydávají různými směry, ale většina aut je ne úplně dotažená, tomu jinak být nemohlo. Nedotaženost Citiga totiž spočívá v pro mě opravdu nudném designu a několika holých kusech plechu v interiéru. Nic, s čím by se nedalo žít. Přesto dělat kompromisy u věci, na kterou šetříte několik let, není zrovna povzbudivé. Vyřešil to facelift?

Škoda Citigo po faceliftu (2017), zdroj: Škoda auto
Částečně. Asi maximálně, jak bylo možné. Holé plechy v interiéru, evergreen diskusí o nejmenší Škodovce, zmizí nejdříve s příchodem příští generace za dva roky. Na takto krátký životní cyklus nemělo ani moc cenu se pouštět do nějakých velkých reforem, takže nové jsou jen “drobnosti”. Záď a boky zůstaly téměř beze změny. Příď dostala nový nárazník, který působí dospěleji a zejména novou optiku předních světel, na níž se podílí především pásy LED denního svícení. Nová je také kapota. Kukuč tohoto prcka tak ihned získal mladistvější kontury, i když stylovka typu Fiat 500 z něj rozhodně stále není.

Škoda Citigo v nové barvě Kiwi po faceliftu (2017), zdroj: Škoda auto
Modernizace znamená také drobný nárůst vnějších rozměrů vozu, tedy konkrétně délky. Škoda Citigo se prodloužila o 34 milimetrů. Výška, šířka, rozvor apod. zůstávají na stejné úrovni, stejně jako objem zavazadlového prostoru solidních 251 litrů. Novinkou je design patnáctipalcových kol z lehkých listin a zelený lak Kiwi.
Zdá se vám to málo? Novinky jsou i v použité technice. Škoda Citigo může mít mlhová světla volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří, tak, že při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé nebo levé mlhové světlo. V interiéru potěší zejména nový multifunkční volant.

Škoda Citigo po faceliftu (2017), zdroj: Škoda auto
Nabídka agregátů zůstává stejná jako před modernizací. Jedinou možností je motor 1.0 MPI naladěný na 44 nebo 55 kW. Je možné jej mít i továrně připraven na konzumaci CNG. V tom případě je jeho výkon 50 kW.
První objednávky na modernizované Citigo začne Škoda přijímat v dubnu a zákazníci si na ně počkají nejspíše do června.