Facelift Škody Rapid: Odysea jménem přední světla

Nový Kodiaq, mohutný facelift Octavie a jemný u Citiga, to všechno dokázala Škoda v uplynulém půlroce. Nyní přichází na řadu Škoda Rapid. Babičkou v portfoliu mladoboleslavské značky je tak nyní Fabia. A o čem ten facelift je? Nejvíce se bude zase hovořit o předních světlech. Jak typické pro značku s okřídleným šípem v logu.

Svým rozsahem je modernizace Škody Rapid někde napůl cesty mezi tou v Octavii a tou v Citigu. Čemu je to ale platné, když většina lidí řeší pouze vnější vzhled? A na tom mnoho změn nenajdete. Tou hlavní je nová grafika předních světel, která nyní mohou disponovat bixenonovou technikou. Díky ní získala příď Rapidu určitý mladický nádech, o který s lety a tisíci viděními přední masky ve zpětném zrcátku postupně přišla. Nový vzhled má na starosti především pás LED denního svícení s funkcí směrového světla. Podle všeho však půjde o výbavu na přání. Na první pohled neuhodí do očí nový přední nárazník s modifikovanými mlhovkami a tenkou lištou mezi nimi, která vůz opticky rozšiřuje.

Škoda Rapid po faceliftu (2017), foto: Škoda auto

Škoda Rapid po faceliftu (2017), foto: Škoda auto

Přepracovaná jsou také koncová světla, nyní zatmavená a v některých verzích osazená LED technologií. Protáhlo se také zadní sklo u provedení Spaceback. Za zmínku stojí také 6 nových designů litých kol.

Škoda Rapid po faceliftu (2017), foto: Škoda auto

Škoda Rapid po faceliftu (2017), foto: Škoda auto

Také v interiéru nabízejí vylepšené modely Škoda Rapid a Škoda Rapid Spaceback mnoho designových změn. Nové jsou například dekorační lišty. Přepracovány byly kromě toho výdechy v palubní desce, přístroje před řidičem a ovládání manuální klimatizace. V Mladé Boleslavi jdou s dobou a v autě můžete mít i nějaké ty internety. Systém Amundsen nabízí i možnost být online hotspotem. Přenos dat probíhá přes dedikovanou SIM kartu, která je pevně zabudována ve voze.

V rámci norského polárníka (Roald Amundsen :-)) je také k dispozici funkce Care Protect. Ta zahrnuje automatické tísňové volání, které po aktivaci zádržného systému samočinné zajistí spojení s ústřednou tísňového volání. Stiskem jediného tlačítka bude také možné kontaktovat linku pomoci při poruše, která také případně zajistí zodpovězení technických dotazů k vozu a proaktivní servis. Ten umožňuje včasné zaslání servisních dat vozidla před termínem prohlídky do vybraného autorizovaného servisu. Frajeřinou je pak aplikace Škoda Connect App. Pomocí ní si může řidič na chytrém telefonu kdykoliv prohlížet informace o vozidle, zkontrolovat zavření oken, dveří nebo střešního okna nebo proklepnout množství pohonných hmot v nádrži. Odpadne také hledání auta na parkovišti u nákupního centra na chytrém telefonu si můžete zobrazit aktuální parkovací polohu vozidla.

Škoda Rapid po faceliftu (2017), foto: Škoda auto

Škoda Rapid po faceliftu (2017), foto: Škoda auto

Facelift Škody Rapid ale přináší také novinku pod kapotu. V době, kdy automobilky začínají od extrémně downsizovaných motorů upouštět, zážehovou dvanáctistovku v útrobách Rapidu střídá o dvě deci menší agregát. Litrové TSI bude v základu naladěno na 70 kW (0-100 km/h za 11s), ale k dispozici bude i silnější verze s 81 kW (0-100 km/h za 11s). Motory 1.4 TSI, 1.4 TDI a 1.6 TDI v nabídce zůstávají.

Škoda Rapid po faceliftu (2017), foto: Škoda auto

Škoda Rapid po faceliftu (2017), foto: Škoda auto

Nebyla by to Škoda, aby v tiskové zprávě o modernizaci některého modelu zapomněla zmínit simply clever řešení. V případě Rapidu jde především o dvě zásuvky USB v zadní části vozu. Dále sama automobilka zmiňuje škrabku na led ve víčku palivové nádrže, oboustrannou podložku do zavazadlového prostoru s kobercem na jedné a odolnou gumovou vrstvou na druhé straně, držák pro výstražnou vestu pod sedadlem řidiče, deštník ve schránce pod sedadlem spolujezdce, přenosný odpadkový koš, USB zásuvka a držák multimédií ve střední konzoli, držák lístků na předním skle, různé držáky nápojů, sítě na vnitřních stranách předních sedadel nebo síťový program pro zavazadlový prostor.

zdroj: Škoda auto

 

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *