Evropská komise schválila měření emisí v reálném provozu

Evropská komise opět ukázala, že nařízení umí tvořit promptně, zejména, probíhá-li médii nějaká velká kauza. 

Od září 2017 by měly všechny nové modely vozů nabízených v EU procházet dvojím měřením emisí. Současné laboratorní testy zůstanou, přibude k nim ale ještě měření v reálném provozu. Pokud by náhodou některé značky chtěly nahnat čas a přijít s novými modely těsně před začátkem platnosti této normy, pomůžou si maximálně o dva roky. Od září 2019 budou muset projít takovým měřením všechny vozy v nabídce. Evropská komise zároveň zavede maximální povolenou odchylku mezi množstvím emisí vypouštěných během laboratorních měření a v běžném provozu. Původní návrh předpokládal maximální povolenou odchylku 60%. Komise nakonec schválila mírnější variantu s nejvyšší odchylkou ve výši 110%. Od roku 2020, tedy zřejmě s příchodem opět přísnější emisní normy EURO 7, bude moci být odchylka těchto dvou měření jen do 50%. Pokud máte z výše uvedených informací dojem, že si někdo naslinil prst a začal na papíře zavazovat automobilky dalšími čísly, vězte, že tento návrh musí ještě projít evropským parlamentem.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close