Duch Lamborghini dýchá v Monte Carlu

Lamborghini. Nejprestižnější italské supersportovní vozy. Čtyřkolové klenoty ,které pravidelně a převratně mění motoristickou scénu. Značka i auto samé vzbuzují vždy a všude přirozený respekt a zájem. Je to především značka, která sama o sobě je symbolem úspěchu. Lamborghini zaujme vždy a všude. Pro značku pracují proslulí designeři a návrhářské firmy. Samozřejmě, že místem, kde je koncentrace těchto vozů nejvyšší, je monacké knížectví, a zde zejména místní část Monte Carlo. A absolutní výsluní je opět před zdejším kasínem. A nebo jeho bezprostředním okolím.

Soubor fotografií tohoto článku nepředstavuje nejnovější modely značky. Ty jsou zpravidla zaparkovány v dobře střežených garážích nebo autosalonech světa. Zde jsou auta uvedené značky autenticky zachycena ve svém přirozeném prostředí. V prostředí, kde není příliš čas ani prostor kombinovat záběr auta. Vůz vám nikdo na přání nepřeparkuje. Je třeba využít ikonického prostředí, ve kterém se aktuálně nachází. Auta zde vypadají reálně. S nadsázkou lze říct, že na každé auto se zde dá sáhnout. Vdechnout jeho motorovou vůni. Ostatně rychlost vozu se v ulicích Monte Carla předvede maximálně na desítkách metrů. Nesčetněkrát se s takovou situací běžný návštěvník setká. Mezi pomalu jedoucími vozy se vytvoří nečekaná mezera. Prudká akcelerace, extrémně rachotivý zvuk motoru. A sešlápnuté brzdy! Konec ukázky rychlé jízdy. Vážený čtenář si tak může prohlédnout supersporty tak, jak byly příležitostně odhaleny na ulici. Nebo zaparkovány před hotelem. Všude na těchto místech zaujmou především svým designem. Elegantním, důstojným ale i extravagantním. Vždy avantgardní karoserie sama o sobě zaujme pokaždé a všude. Ovšem pokud se k ní přidá i výjimečný design? Nelze odtrhnout oči. Divák si pak považuje každé chvilky, kdy si tu nádheru může vychutnat.

Uprostřed loňského léta postával před hotelem Hermitage ledabyle zaparkovaný bílý Lamborghini Countach 5000.Ve své době  /1971/ to byl vůz extrémně futuristických tvarů. Jako první měl vzhůru otevíratelné dveře – poznávací znamení všech pozdějších vozů Lamborghini. Temné průduchy, dravé křídlo a mrkající světlomety. Jako v té době nejvíc sexy auto zdobilo spoustu stěn ložnic. Ale i mládežnických pokojíčků. Nyní se v Evropě právě takové auto nabízí za 370 000 až 540 000 Euro.

Automobily Lamborghini, to je po celé roky čistá krása. Na sebemenším  detailu zde záleží. I interiér každého vozu má velmi sportovní charakter. I v tomto případě je symbolem jistoty nejvyšší kvality zpracování. V jeho provedení se promítá profesionalita a pozornost k detailům. Mírně futuristický vzhled, letecké přepínače, zkosená středová konzole. Výhradně čalouněný kůží a ne lecjakou.

Maximálně úžasné designy karoserie pak mají zejména vozy, pokud se účastní milionářského závodu Gumball 3000. V tomto případě je jejich plocha využita na maximum. Vozy této značky se zde vyznačují opravdu výjimečnými nápady. Na každém detailu záleží. Není prostor pro chyby. Supersporty této značky zde mají mnohdy až zběsilé povrchy karoserie. I v tomto případě platí exkluzivní a individuální úpravy interiérů.

Zakladatelem značky byl “italský býk” Ferrucio Lamborghini. Zbohatl na opravách leteckých motorů. Později je upravené montoval do traktorů. Za takto vydělané peníze si koupil své první sportovní vozy. U Enza Ferrariho reklamoval spojku jeho aut. Ten jej poslal pryč. Dokonce mu furiantsky doporučil, ať se vrátí ke svým traktorům. A právě tehdy se Ferrucio Lamborghini rozhodl, že si sportovní vozy bude vyrábět sám. A narozený ve znamení býka správně usoudil, že jeho vozy budou mít ve znamení právě toto zvíře.

V roce 1991 vstoupila továrna  Lamborghini krátce do série závodů F1. Z původního dodavatele spolehlivých závodních motorů se stal nakonec i designérem celého závodního stroje. Tedy podobně jako Ferrari si továrna stavěla motor i celé šasi. Ovšem na vyslovené přání zakladatele značky Ferruccia Lamborghini vystupovala stáj navenek výhradně pod jménem Team Modena. Výjimečný modrý monopost, který startoval v tomto roce v seriálu závodů, je k vidění též v Monaku. Stojí ve vybrané společnosti dalších mu podobných závoďáků. Jeho místo je v automobilovém muzeu monackého knížete. Továrna jako taková na závodění nezanevřela ani po vystoupení ze šampionátu. Nadále dodává špičkové závodní motory. Jsou to motory do rychlých závodních motorových člunů. Zde si už po léta drží prim a zasloužený respekt.

Po několikeré změně vlastníků se značka, zdá se, definitivně usadila pod křídla koncernu Volkswagen. Zde se stabilizovala a došlo i ke slušnému nárůstu produkce. Při 1100 zaměstnancích produkuje ročně okolo 4000 vozů. I u nás tato auta kráčejí vstříc svým fandům a nadšencům. I na našich silnicích, se můžete pravdě podívat do očí. Vozidlem se klidně sami projedete, nebo si sednete na místo spolujezdce. Za nějakých 20 min takové jízdy zaplatíte okolo 2480 Kč, za 40 min pak 4200 Kč. S přihlédnutím k faktické pořizovací ceně vozu, jsou tyto částky velmi sympatické.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.