Dacia se vrací k LPG
LPG má mezi našimi řidiči dobrou pověst. Ačkoli se nejedná o zcela ekologické palivo, jeho nízká cena a nijak významně zvýšené náklady na servis vozu z něj dělají zajímavou variantu pro ekonomicky smýšlející řidiče. Radost jim pak udělá zastoupení rumunské Dacie, které po roce znovu vrací do hry tovární přestavbu na LPG.
Pohon na LPG se ovšem netýká kompletního portfolia značky. Dostává se do nabídky modelů Duster, Sandero, Logan a Logan MCV. Dobrou zprávou je však fakt, že se netýká pouze jednoho nebo několika málo stupňů výbavy. Naopak je u těchto modelů dostupný v širokém spektru výbavov. U modelu Duster jsou to verze Essential, Comfort a Prestige a to u variant s pohonem 4×2. Modely Sandero a Logan MCV nabízejí pohon LPG k výbavovým stupňům Open, Arctica a Stepway. Shodnou nabídku, vyjma varianty s výbavou Stepway, najdeme i u modelu Logan, pohon na LPG je zde dostupný s výbavami Open a Arctica.
Pohon na LPG pořídíte v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe. Zákazníci se nemusí bát nekompatibility těchto dvou zařízení. Tato jednotka byla už od počátku vývoje konstruována pro pohon na LPG.
Vozidlo s pohonem LPG dokáže spalovat jak zkapalnělý ropný plyn, tak běžný benzin. Disponuje proto dvěma specifickými systémy vstřikování paliva, stejně jako dvěma nádržemi. Dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1000 km. Řidič může kdykoliv za jízdy přepnout z benzínu na pohon LPG a naopak pomocí přepínače na palubní desce.
Neutrpí ani praktická stránka vozu. Obří nádrže v kufru jsou minulostí. Objem zavazadlového prostoru zůstává zachován díky instalaci nádrže na LPG v místě pro rezervní kolo. Ve voze se samozřejmě nachází sada na lepení defektů.
Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné tovární záruky na 3 roky nebo 100 000 km, dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standardního programu údržby a navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota – nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb. Potěšení budou i ekologicky myslící řidiči. Používáním LPG dochází v porovnání s benzínem k redukci přibližně 12 % emisí CO2, jednoho z plynů zodpovědného za skleníkový efekt.