Dacia Logan: génius ceny

Emisní normy, povinné bezpečnostní systémy a moderní legrácky ženou cenu nových aut pomalu ale jistě vzhůru. Existuje tu však jedna neměnná konstanta. Její hodnota je 169 900,- Kč a modří již vědí, že jde o cenu základního modelu Dacia Logan. Co za takové peníze dostanete a má vůbec smysl jej koupit?

Otázku smyslu si každý musí zhodnotit sám. Jisté je, že kdo pokukuje po jetém Focusu, Octavii nebo podobném voze, se nad nabídkou rumunské automobilky ušklíbne. Přesto existuje poměrně dost motoristů, kteří vůz třeba tak často nevyužívají a k občasné vyjížďce nehledají co nejkomfortnější povoz plný elektrických výdobytků civilizace, ale spíše jednoduchou konstrukci, která spolu s faktem, že jde o nové auto, zaručuje vysokou spolehlivost. Typického kupce Loganu ve verzi holobyt můžeme spatřovat ve starším člověku, který ročně najede jen několik stovek či tisíc kilometrů. Tomu pak obvykle nevadí slabší motorizace a na krátkých vyjížďkách ani absence klimatizace.

S omezenými prostředky je vždy dobré začít u Dacie. Dacia Logan začíná na 169 900,- Kč. Klimatizaci obsahuje až výbava Arctica za 199 900,- Kč s litrovým zážehovým tříválcem. O 31 tisíc dražší je verze s přeplňovanou devítistovkou, kte které si za patnáct tisíc můžete pořídit robotizovanou převodovku nebo za pětadvacet tisíc přestavbu na LPG. 23 100,- vám dokonce zbude, pokud sáhnete po náftové patnáctistovce. Ve výbavě najdete například patnáctipalcová ocelová kola, přední mlhovky nebo rádio přehrávající formát MP3. foto: Dacia

S omezenými prostředky je vždy dobré začít u Dacie. Dacia Logan začíná na 169 900,- Kč. Klimatizaci obsahuje až výbava Arctica za 199 900,- Kč s litrovým zážehovým tříválcem. O 31 tisíc dražší je verze s přeplňovanou devítistovkou, které si za patnáct tisíc můžete pořídit robotizovanou převodovku nebo za pětadvacet tisíc přestavbu na LPG. 23 100,- vám dokonce zbude, pokud sáhnete po naftové patnáctistovce. Ve vyšší výbavě najdete například patnáctipalcová ocelová kola, přední mlhovky nebo rádio přehrávající formát MP3. foto: Dacia

Dacia Logan za 169 900,- Kč toho opravdu nenabízí mnoho. Pod kapotou najdete litrový (nepřeplňovaný) zážehový agregát, který poskytne výkon až 73 koní. Tříválec dokáže tunový vůz rozpohybovat až na 158 km/h, přičemž stokilometrová rychlost padne více než 15 vteřin po startu. Prostě klid a rozvahu…

Výbava je přitom vážně skromná. Auto stojí na patnáctipalcových ocelových kolech, které vpředu zpomalují kotoučové a vzadu bubnové brzdy. Zastaralé řešení? Možná, ale při občasném používání trvanlivější než kotouče. Základní výbavu prozradí také nelakované nárazníky, zrcátka a kliky dveří. Parádu to neudělá, ale šťouchance u Tesca tolik nezabolí. Kromě povinných bezpečnostních prvků už se můžete těšit jenom na posilovač řízení, 6 vzduchových pytlů a manuálně nastavitelná vnější zpětná zrcátka. Zdá se vám to málo? Třicetiletý Favorit nenabízí o nic větší komfort. Buď vám to stačí, nebo si musíte připlatit. Někomu ten pocit nového auta a 510 litrů v zavazadelníku za téměř 170 tisíc korun stojí.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *