Co všechno nabízí Volkswagen Passat Variant?

Volkswagen Passat je manažerským autem střední třídy, se kterým nevyčníváte z davu. Poměrně prostorný a pohodlný vůz, který spolehlivě polyká velké porce kilometrů. Tentokrát jsme dostali do ruky kombík s motorem 2,0 TSI BMT.

Pouze kosmetické změny

Passat sice  prošel oproti minulé verzi modernizací, ale změny byly spíše decentní. Jde např. o novou grafiku světlometů a další některé podobné detaily. Větší změny se však dotkly konektivity a hlavně informačních a zábavních systémů a bezpečnostních asistentů.

Multimédia a asistenční systémy

Borci z Volkswagenu si dali záležet hlavně na vylepšení multimédií. Digitální budíky za volantem Digital Cockpit vynikají desetipalcovou obrazovkou. Příplatkový infotainment Discover Pro přidává i další 9,2″ displej doprostřed palubní desky.

V nabídce jsou však i střídmější verze s 8″ či 6,5″. Passat umí indukční nabíjení chytrého telefonu či jeho připojení kabelem. Moderní konektivitu podtrhují USB vstupy typu C.

Jistě Vás potěší i řada asistenčních systémů IQ.Drive. Musím pochválit hlavně adaptivní tempomat a Matrix LED světlomety, které reagují na různé jízdní situace. Další vychytávkou je parkovací kamera skrytá ve znaku Volkswagenu na víku kufru, takže je vždy čistá a připravená k použití.

Pocit z jízdy

Po prvních pár kilometrech mě jízdní pocity úplně nenadchly. Čekal jsem, že auto bude pohotovější. Kdybych netušil, že sedím v „dvoulitru“, tipnu si, že sedím v „jednašestce“. To má hned několik důvodů. Prvním jsou eko aktivisté z Bruselu. Tím druhým je lineární servírování samotného výkonu. 190 koní se naplno projeví až v momentě, kdy pořádně dupnete na plynový pedál, což je ve finále vlastně velmi příjemné. Při běžném cestování je jízda plynulá a pohodlná.

Auto jsme otestovali ve městě, na dálnici, ale i v Jeseníkách. Uvnitř Passatu je vždy ticho, řízení je poddajné a do zatáček se Passat vrhá ochotně a drží jako přibitý , nenaklání se..?. Ani v prudkém kopci se téměř nezadýchá ani při plném obsazení. Auto si prostě vede skvěle na dálnici, v zatáčkách ale i ve městě.

S benzínovým motorem pod kapotou mě příjemně překvapil nízkou spotřebou paliva. Po tisícovce kilometrů jsme test zakončili s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, a to je fantastický výsledek. Ale pokud se alespoň trochu snažíte, lze dlouhodobě jezdit pod hranicí 6 l/100 km, což je hodnota, na kterou si nesáhnou ani vozy vybavené mnohem slabším motorem.

Závěrečný verdikt

VW Passat Variant je kombík, který vám poskytne slušné pohodlí, nebude s ním příliš vyčnívat z davu, ale zároveň s ním není problém najezdit desítky tisíc kilometrů za rok. Benzinový motor disponuje dostačujícím výkonem, je příjemným společníkem a jezdí stejně úsporně jako diesel. Cena nového vozu je 1 188 900 Kč.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.