Citroën Ami One – Francouzi se odvázali

Elektromobilita, elektromobilita a ještě jednou elektromobilita, to jsou tři hlavní témata budoucnosti evropského automobilismu, která uvidíme na březnovém autosalonu v Ženevě. Do ženevských vod šílenství voltmetrů a ampérmetrů se nyní pouští i Citroën s ambiciózním konceptem Ami One. Jde o vizi miniaturního městského automobilu.

Ponechme stranou ulítlý design. Ten k podobným kreacím patří a nakonec není ani příliš vzdálen základním tvarům a liniím současných Citroënů. Je pravda, že minimalistický interiér má k sériové výrobě asi dost daleko a rozhodně nepůsobí dojmem aspiranta na pět hvězd v nárazových testech EuroNCAP, základní myšlenka se zdá být smysluplná.

Jestli totiž někde dávají elektromobily dnešního střihu smysl, jsou to právě velká města. Jejich provoz bez lokálních emisí skutečně může pomoci zdejšímu životnímu prostředí a naopak zde není problémem stále ještě relativně malá hodnota dojezdu na jedno nabití. Ta v případě dva a půl metru dlouhého Citroënu dosahuje kulatých a nikterak závratných 100 km. Kdy naposledy jste ale po městě najezdili více? Za město by vás to v takovémto autě ani moc netáhlo, neboť maximální rychlost 45 km/h sice umožňuje šoférovat šestnáctiletým, všechny starší v extravilánu ale otravuje.

Koncept Citroën Ami One, foto: Citroën

Koncept Citroën Ami One, foto: Citroën

Citroën Ami One je zároveň auto připravené na maximální sdílení. Francouzi počítají s aplikací Free2Move, díky níž si dvoumístnou tašku na kolech člověk pronajme na pět minut až pět hodin. Přes web by mělo jít auto půjčit i na pět dní a počítá se i s operativním leasingem na pět let. To by mohlo řešit poslední velkou slabinu elektromobilů – vysokou cenu způsobenou drahými bateriemi, které v tomto případě budou pouze zapůjčené. Proč se tedy jen to auto nejmenuje Ami Five?

Systém výpůjček se zdá být poměrně hodně propracovaný, když si domyslíte fakt, že na sériovou výrobu nejspíše nikdy nedojde. Smyslem těchto designových cvičení je však ukázat směr, kterým se automobilka hodlá ubírat do budoucna a otestovat si společnost, jak je schopna tyto vize přijmout. Pokud to s Ami One dopadne dobře, možná jednou podobná symetrická krabička odemykatelná pomocí QR kódu a chytrého telefonu bude sjíždět z výrobních pásů v Kolíně místo dnešní C1.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close