Čeští dobrodruzi v českém autě na cestě kolem světa

Kateřina Dvořáková a Ladislav Bezděk se svou Expediční Octavií OKI v Namibii, zdroj: bigtrip.cz

Kateřina Dvořáková a Ladislav Bezděk se svou Expediční Octavií OKI v Namibii, zdroj: bigtrip.cz

Po přečtení nadpisu článku se vám zřejmě vybaví jména Miroslava Zikmunda a Jiřího Hanzelky nebo expedice nákladní Tatry z let 1987 až 1990. I v dnešní době však máme cestovatele, kteří v českém autě s dalšími českými výrobky v bagáži šíří slávu naší vlasti na cestě kolem světa.


 

Prvního září 2014 vyrazili Ladislav Bezděk a Kateřina Dvořáková z Krásné Lípy na cestu přes 5 světadílů. Za více než rok procestovali Evropu, Afriku a Jižní Ameriku a v Mexiku plánují cestu přes USA a Kanadu. Dnes mají za sebou více než třicítku států a přes 65 000 najetých kilometrů. Po Americe je na plánu cesta Austrálií, Tichomořím a Asií zpět do střední Evropy.

inzerce


My jsme ale motoristický magazín, takže nás nejvíce zajímá, v jakém voze lze objet svět. Už v nadpisu článku je napsáno, že se jedná o český vůz, takže na Land Rovery, Jeepy, Pajera nebo Patroly rovnou zapomeňte. Pokud vám hlavou probleskla myšlenka na škodovácký model Yeti, začíná přihořívat, se Škodou Octavií 4×4 přihořívá ještě více. Ne, Superbem se kolem světa nejede a jinou čtyřkolku v Boleslavi nedělají. Česká expedice kolem světa totiž žádnou čtyřkolku nepotřebuje! Na výlet kolem světa se, tedy alespoň podle Ladislava Bezděka a Kateřiny Dvořákové, dá vyrazit téměř sériovou klasickou dvojkovou Octavií, tedy předohrabem.

Expediční Škoda Octavia "OKI", zdroj: bigtip.cz

Expediční Škoda Octavia “OKI”, zdroj: bigtip.cz

Konkrétně se jedná o předfacelifotvý model poháněný motorem 1.6 MPI standardně poskytující výkon až 75 kW. A nejedná se o žádnou leštěnku v záběhu. Už před cestou měl natočeno necelých 100 000 kilometrů. Ačkoliv jsme napsali, že se jedná o téměř sériový vůz, nějaké úpravy na voze přece jen proběhnout musely. Předně bylo třeba zbavit se všech zbytečností, které se mohou kdesi na druhé straně světa daleko od civilizace pokazit a způsobit tak spoustu problémů. Takže cestovatelská Octavia, přezdívaná OKI, oproti předexpedičnímu stavu nemá například elektrické stahování oken, hliníková kola a klimatizaci, což posádka po cestách Afrikou a Jižní Amerikou jistě ocenila. Naopak přibylo zakrytování, zpevnění a zvýšení podvozku, zakrytování spodku motoru, silnější alternátor i baterie a spousta praktických doplňků jako je například otevírání pátých dveří přímo ze zavazadlového prostoru. Máte-li zájem o seznam kompletních změn na voze, naleznete jej, stejně jako aktuality z cesty, na webu expedice http://bigtrip.cz. My přejeme celé expedici mnoho zážitků a bezproblémových kilometrů.

 

Mohlo by se vám líbit...

komentáře 2

  1. Ladislav Černý napsal:

    Já cítím z tohoto článku zášť! Proč dobrodruzi?? Mladí s touhou po světě a nic nepodcenili!!!!!! připravovali dlouho, myslím že se připravili dobře.Ani se nedokážete podepsat, jájim na rozdíl od vás přeji štastnou cestu!!!!

  2. Redakce napsal:

    Vážený pane Černý,
    je mi líto, že z článku cítíte zášť. S ničím podobným psán nebyl. Naopak všem cestovatelům fandím a závidím schopnost a kuráž opustit šeď běžných dnů, kterou osobně nemám. Slovo dobrodruh (zejména po shlédnutí stejnojmenného filmu s J. P. Belmondem) nepovažuji za hanlivé. Cestu kolem světa naopak za dobrodružství považuji. Pokud jde o podpis, moje jméno i kontakty na mě najdete pod příslušným odkazem nahoře v liště.
    Pavel Žižka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.