Autožurnál otestoval kombi Dacia Logan MCV Stepway

Existuje málo aut, jejichž koupě dává opravdový ekonomický smysl. Dacia Logan MCV Stepway je jedním z nich. Rumunská popelka doplněná outdoorovým oplastováním nevypadá zle a je důsledně praktická…tedy v rámci svých cenových mantinelů. Jak moc jej právě tlak na cenu limituje mezi konkurencí zjišťoval Filip Garaj ze slovenského Autožurnálu.

V první řadě je však třeba říct, kdo tou konkurencí vlastně má být. Dacia Sandero MCV stojí na pomezí mezi malým autem a kompaktem. Podélně je podobnější nižší střední, příčně pak autům velikosti Fabie. Zavazadlový prostor pojme přes půl kubíku a sklopením zadních sedadel z auta uděláte malý stěhovák. Podobné auto na trhu vlastně není. A když připočteme outdoorový look, je pusto prázdno úplně.

Dacia Logan MCV Stepway, foto: Dacia

Dacia Logan MCV Stepway, foto: Dacia

Podvozek je zvýšený a spolu s tím jej Dacia pocitově přitvrdila. Nejde tak o žádného houpavého francouzo-rumuna. Vůz je však stále dostatečně komfortní. Zadní tlumiče přitom solidně zvládají i větší zatížení, což se může typickému uživateli hodit. Na sportovní jízdu ale zapomeňte, ať už v autě povezete cokoli. Na to Dacia Sandero MCV Stepway stavěná není.

Dosud to ale zní jako popis běžné konfekce. Kde se budgetovost modelu projevuje? Na exteriéru musíte hledat drobné drobnosti v podobě chybějících krytů podběhů nebo několika humpoláckých detailů v místech, kam není vidět. Ale ruku na srdce, tohle faux pas umí předvést i prestižnější značky. Paráda končí po usednutí do interiéru. Sedadla s krátkými sedáky a brutálním systémem nastavování, utopený displej zábavně-informačního systému,  na kterém proti slunci nic neuvidíte a materiály a textury obecně prozrazující, že majitel něco při koupi ušetřil. Na druhou stranu nejde o nic, na co by si nedalo zvyknout. Otázkou je, jestli si chcete zvykat…

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close