Autosalony před koronou: Ženeva 2009
Po léta byl ženevský autosalon bezesporu nejdůležitější evropskou akcí. A odpovídala tomu i jeho délka obvykle okolo 15 dnů. Sama o sobě je Ženeva klidné a tiché město ležící u jezera téhož jména. Klidná i v době konání tohoto velkolepého motoristického svátku. Areál haly Palexpo Exibition se vyznačuje především jasným a čistým prostředím. Navíc je hned vedle letiště. Krátká procházka z příletové haly a jste u pokladen a vstupu. Obvyklé vstupné se po léta neměnilo. Vždy okolo 14 franků tj. 300 Kč. Otevíralo se v 10 hodin. Zavíralo ve 20 hodin.V následujícím článku bychom se tedy vrátili o několik let zpět a připomenuli si některé zajímavosti a možná podivnosti autosalonu 2009. Bylo to v období, kdy tradiční evropské autosalony ještě táhly. Aktuálně totiž volí producenti automobilů raději speciální akce. Zde má jejich případná novinka pozornost zaručenu. Ovšem v roce konání tohoto autosalonu byly prezentace novinek na světových salonech aut dominantní. V roce 2009 si pořadatel bral od vystavovatelů 3,8 milionu franků za jednoduchý stánek s prostorem pro jedno auto a jednu LED TV stěnu. Ale 18,8 mil si vzal za stánek, na který se vešla čtyři auta.
Sporťáky a supersporty patřily k hale Palexpo odjakživa. V přiloženém souboru fotografií jsou automobily s řadou nezvyklostí. Nezvyklostí, pro které si exponát koupil málokdo. Buď pro jejich extrémní cenu nebo příliš podivností. Jsou tu auta, která poutala vždy tu největší pozornost. Neuvěřitelné, nedostupné prostě snové. Představovaly se zde jedny z nejdražších vozů, které se daly koupit. Ať už to byly hezké klenoty do sbírek nebo někdy i zbytečné automobilové výstřelky.
Vystavovaly se zde vozy pozoruhodné, fascinující. Ty, které nejsou určeny ke každodennímu ježdění. Auta, u kterých šlo už při pohledu o čistý adrenalin. Ta, která vždy a zaručeně přitáhnou pohledy návštěvníků. Malosérioví výrobci zde představili opravdu výběrové kousky. Exempláře určené spíš do soukromých sbírek. Auta, která se na cestách příliš neohřejí. Ve sbírkách nabírají na hodnotě. Některé stálice autosalonů zaujaly svoji tradiční siluetou, jiné se už od pohledu tvářily jako rozhněvaná kosmická loď připravená k útoku.
Zaslouženou pozornost zde poutal krom jiného zejména nádherný Stola Phalcon Coupe. Turínský malovýrobce představil velmi luxusní koncept. V sobě měl upravený motor Brabus V 12 o obsahu 6,3l schopný dosáhnout rychlosti 320 Km/hod. Už samotný výrazný design vozu podtrhla navíc maska se znakem v podobě orla. Světle žlutá metalíza nádherně ladila s chromovanými prvky. Výrobce tehdy potvrdil 25 objednaných kusů. Sama společnost byla a je ostatně založena na myšlence dát dohromady ty nejlepší lidi, kteří vytvářejí prémiový design. V tomto případě se jim to nepochybně podařilo.
Takový byl v roce 2009 autosalon v Ženevě. Místo, kde se v té době potkávali ti nejlepší. Výstava na kterou se vyplatilo udělat si výlet i od nás.