Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi hodlá do roku 2022 vyrábět 14 milionů aut ročně

Koncern Renault-Nissan-Mitsubishi představil vizi svého vývoje na nejbližších 6 let. Ohlášený plán Aliance 2022 určuje nový cíl zdvojnásobit do konce období roční synergické úspory na výsledných 10 miliard eur a dosáhnout celkové roční produkce ve výši 14 milionů vozů.

Carlos Ghosn, předseda a generální ředitel Aliance tento plán okomentoval slovy: „Dnešní den je pro naše členské společnosti novým milníkem. Do konce strategického plánu Aliance 2022 chceme zdvojnásobit roční synergie na 10 miliard eur. Renault, Nissan a Mitsubishi Motors k dosažení tohoto cíle na jedné straně urychlí spolupráci na společných platformách, pohonů a nové generaci technologií pro elektromobily, autonomní řízení a konektivitě. Na druhé straně budou synergie prohloubeny díky úsporám spojeným s růstem. Předpokládá se, že koncem časového období plánu naše roční prodeje překročí 14 milionů vozů při očekávaných tržbách v objemu 240 miliard amerických dolarů.“

Renault Clio Grandtour (2013), foto: Renault

Renault Clio Grandtour (2013), foto: Renault

Členové zapojení do Aliance 2022 rozšíří využívání společných platforem. Na celkem čtyřech platformách by se mělo vyrábět devět milionů vozidel ročně. Plán hovoří i o tom, že sdílená hnací ústrojí bude využívat 75 procent vozů z celkového počtu.

V rámci Aliance 2022 se plánuje zásadní rozšíření sdílených technologií elektromobilů, stejně tak jako vývoj a implementace vyspělých systémů autonomního řízení, konektivity vozidel a nových služeb mobility.

Do roku 2022 Renault-Nissan-Mitsubishi představí dvanáct nových elektromobilů, využívajících nové společné platformy elektromobilů a komponenty určené i pro další automobilové segmenty. V průběhu stejného období bude uvedeno na 40 modelů vozidel nabízejících různou úroveň autonomního řízení až po schopnost plně autonomní jízdy. Významnou součástí nové strategie je stát se provozovatelem služeb mobility s využitím robotických vozidel „na zavolání“. Společnost současně představila nové logo Aliance a webové stránky, symbolizující rostoucí míru spojení a spolupráce mezi členskými společnostmi.

Carlos Ghosn uzavírá: „Tento plán podpoří růst a ziskovost našich členských společností. Chceme zajistit větší synergie, kdy tři nezávislé společnosti budou spolupracovat s efektivitou na úrovni společnosti jediné. Aliance roste a funguje v podobě dvou členských firem již od roku 1999. Prostřednictvím plánu Aliance 2022 dokážeme, že umíme růst a fungovat i ve třech či více společnostech.“

Nový Nissan Leaf, foto: Nissan

Nový Nissan Leaf, foto: Nissan

V letošním roce se automobilky Renault, Nissan a Mitsubishi Motors staly na základě prodejních objemů největší automobilovou skupinou světa. V první polovině roku 2017 prodejní objemy meziročně vzrostly o sedm procent na 5,27 mil. vozidel, zatímco úhrnné prodeje elektromobilů dosáhly společně přes 500 tisíc vozidel.

Očekává se, že koncem příštího časového období budou celkové jednotkové prodeje členských společností přesahovat 14 mil. vozidel ročně. Koncem uvedeného časového období by společné tržby měly dosáhnout 240 mld. USD, což představuje nárůst o více než 30 procent z objemu 180 mld. USD vykazovaného roku 2016.

zdroj: Mitsubishi Motors

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.