5 důvodů, proč chtít Fiat Tipo

Fiat Tipo je u nás nedoceněné auto. Snaží se bodovat nízkou cenou, ale mezi soupeři, jakými je naše Škoda Rapid, Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301, ční poctivou technikou nižší střední třídy. Přesto v záplavě Rapidů na silnicích aby člověk Tipo pohledal. Existují nějaké důvody, proč jej při nákupu nového vozu upřednostnit?

Poctivá nižší střední třída

Samozřejmě, že existují. V první řadě jde o fakt, že mezi levnými kompakty je právě Fiat Tipo tím, který může etalonům konkurovat nejvíce. Zatímco Škoda Rapid i francouzská dvojice používají ve velké míře díly z menších modelů, Tipo je pravověrná nižší střední třída. Poznáte to nejen na jízdních vlastnostech, ale i na šířce karoserie a příčném prostoru pro posádku. A zkuste si sedadla nebo výplně dveří…

Fiat Tipo, foto: Fiat

Fiat Tipo, foto: Fiat

Solidní design

Design je vždy věc čistě subjektivní. Italové jsou však v tomto ohledu na špičce a Tipo je toho důkazem. Možná nejde o nejkrásnější auto na světě, ale ve sterilním segmentu C rozhodně neplatí za obludu. Naopak, s velkými koly mu to neobyčejně sekne. Designéři dali italskému kompaktu do vínku i několik zajímavých detailů a auto tak rozhodně zvenku nevypadá levně.

Atmosférický motor

Nástup emisní normy Euro 6c posílá další atmosférické motory do věčných lovišť. To je případ i šestnáctistovky spojené s automatem v útrobách na poměry značky velkého Itala. Základem však zůstala zážehová čtrnáctistovka. Její maximální výkon hovoří za vše – se 70 kW z vás závodníka neudělá. Pro běžné rodinné cestování však zcela stačí, jen si musíte řádně rozmyslet předjíždění a nesmíte mít strach z řazení. Na druhou stranu jde o spolehlivý agregát s potenciálně dlouhou trvanlivostí a snadným servisem. Dokáže se odměnit i spotřebou klesající na dlouhých trasách v klidném tempu i pod 6 litrů na 100 km.

Fiat Tipo, foto: Fiat

Fiat Tipo, foto: Fiat

 

Paleta karosářských variant

Pokud se bavíme o levných kompaktech, neexistuje pro Fiat Tipo konkurence z hlediska nabídky karosářských variant. Levný, praktický, pohodlný a elegantní sedan doplňuje stylový hatchback, který dokáže plnit roli rodinného vozu. 440 litrů v zavazadlovém prostoru musí leckomu stačit. Komu ne, pro toho je určeno kombi s další více než stovkou litrů pro bagáž. Takto široký výběr nabízí v C segmentu málokdo.

 

Rozumné výbavy

Další silnou stránkou kompaktního Fiatu je složení výbav. Jednotlivé stupně jsou jakýmsi kompromisem mezi japonskou a německou cestou. Jsou poměrně bohaté, ale za prvky, které nechce každý, se dá připlatit. Za nějakých 450 tisíc tak dostanete velmi solidně vybavený vůz. Na druhou stranu málokdo s půlmilionem určeným na koupi auta dokáže koupit Fiat. Proto má Tipo pro automobilku význam především v nižší výbavě. Velkým trumfem se pak stává edice Italia. Za 290 000,- Kč dostanete sedan s velkým kufrem se základní čtrnáctistovkou, klimatizací, volantem v kůži a tempomatem. Za příplatek 40 000,- Kč je k mání verze Italia Extra, která přidává například šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, LED světla denního svícení, mlhové světlomety nebo parkovací senzory.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.