Zkušenosti majitele: Škoda Octavia II 1.6 MPI

Škoda Octavia 2. generace, zdroj: skoda-auto.cz

Škoda Octavia 2. generace je auto, o kterém byly popsány stohy papíru a které má na kontě nejednu ošoupanou klávesnici. Přesto jsem se rozhodl přispět i já svou troškou do mlýna a podat vám – čtenářům magazínu Ve zpětném zrcátku zprávu o mých zkušenostech s tímto vozem.Octavii jsem kupoval novou před deseti lety. Moc toho nenajezdím a tak má dnes najeto jen kolem 50 000 km. S cenou jsem se nechtěl dostat přes půl milionu, takže výbava ve voze není zrovna královská. Elektricky ovládaná přední okna, nějaký ten airbag, manuální klimatizace, přední mlhová světla a to je tak asi veškerý nadstandard. V této generaci měla Octavia jednu neobvyklou věc v základu – blinkry v zrcátku. Těžko říct, o kolik bezpečnější tak auto je, ale moje peněženka se děsí okamžiku, kdy se u středu vozovky potkám s někým jiným.

Motorizace byla také jasnou volbou. Naftu jsem u čerpačky brát nechtěl a základní šestnáctistovka mi plně stačí. Táhne příjemně odspodu. Sice nemá nějakou výraznou výkonovou špičku, ale pro běžné svižné ježdění vyhovuje perfektně. Navíc kombinovaně není problém jezdit výrazně pod 7 litrů na 100 kilometrů. Eco-rally po okreskách může dát dokonce výsledek ještě o litr nižší.

inzerce


Jízda v Octavii je i po deseti letech subjektivně na stále stejné úrovni. 50 000 kilometrů není na podvozku prakticky znát. Musím ale dát zapravdu všem dobovým testům, Octavia je tvrdá. Na rodinný vůz určitě. Určitě to není žádný prkenný supersport, ale tradičně rozbitá česká vozovka není pro Octavii to pravé. Přední sedačky mi sedí perfektně, i když jsou ukotveny poněkud výše než by mi bylo milé. Co je to však při dnešní módě SUV? Vzadu je sezení přece jen trochu tvrdší. Octavia je často kritizovaná za místo pro kolena na zadních sedadlech. Je to sice hlavně problém první generace, ale i ta druhá je za to často kritizována. Tuto kritiku nemohu příliš potvrdit. Dva průměrně rostlí chlapi se za sebe posadí a nepřekáží si. Samozřejmě ale vzadu není místa jako v obýváku, co nabízí například Superb. V kontextu nižší střední třídy začátku tisíciletí mi však prostor vzadu přijde v normě.

Pokud v něčem Octavia exceluje, je to prostor zavazadlový. Je to všeobecně známé, ale za zadními sedadly je přes půl kubíku místa, kam se vejdou čtyři přepravky a ještě zbude místo na něco navíc. Potvrdil se mi však fakt, že čím větší je kufr, tím více zbytečností s sebou člověk vozí.

Pokud jde o spolehlivost, byl bych bez výhrady spokojen nebýt jedné epizody s neustále se rozsvěcující kontrolkou závady na motoru. Jednalo se o softwarovou chybu, kterou v servisu do druhého dne identifikovali a opravili. Jinak je auto bez poruchy, jen měním spotřební materiál a olej.

Od koupě auta mě trápí subjektivně tenká vrstva laku. I pod malými vrypy prosvítá základová barva. Zprvu jsem měl strach z koroze, ta se však ani po deseti letech na karoserii nikde neukazuje, což u jiných aut a značek úplně pravidlem není.

Celkově jsem s autem velmi spokojen a myslím, že mi ještě hodně let vydrží. Všem zájemcům o koupi podobného auta Octavii doporučuji. Všude vyzdvihovaný velký zájem zlodějů nemohu (klepu na dřevo) potvrdit.

rok výroby: 2005

najeto při koupi: 0 km

najeto při prodeji: 50 000 km (současný stav, auto stále vlastním)

Radosti:

  • spotřeba
  • spolehlivost auta
  • velikost zavazadlového prostoru

Starosti:

  • tvrdý podvozek
  • subjektivně slabší lak

autor: čtenář V. K.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.