Zima je pro auto jako zátěžový test. Na jaře si zaslouží zvýšenou péči

Zima momentálně graduje a teploty na venkovním teploměru klesají k extrémním číslům. Pro provozovatele motorových vozidel to znamená jediné – až mrazy za pár týdnů povolí a vlády se ujme jaro, nadejde správný čas na návštěvu servisu a nezbytný jarní servis.

Co je třeba udělat?

Některé činnosti zvládne téměř každý průměrně zručný člověk. Základní jarní údržba vozu zahrnuje kontrolu a doplnění provozních kapalin (tzn. oleje v motoru, brzdové a chladicí kapaliny). Autoservis Škoda však upozorňuje, že bez patřičného vybavení není možné zjistit, zda kapaliny nevyžadují výměnu. Pokud se navíc pod vozidlem objeví loužička, neměl by majitel auta návštěvu servisu zbytečně odkládat.

K nejvíce namáhaným částem vozu patří také brzdy. V případě vibrujícího pedálu jsou obvykle na vině zvlněné brzdové kotouče.

V zimních měsících dostávají automobily zabrat podstatně více než po zbytek roku. V rámci jarního servisu by neměly ujít pozornosti také světlomety, ostřikovače čelního skla, tlumiče (či raději rovnou celý podvozek včetně výfuku) a pneumatiky. Servis Škoda Praha zároveň doporučuje starším vozům výměnu brzdové kapaliny. Postupná degradace zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy a může způsobit i totální selhání brzd.

Prohlídka v servisu vám vítr v peněžence neudělá

Není přitom důvod k obavám z vysokých cen servisních úkonů. Servisy většinou nabízí zajímavé akce, v rámci kterých vyjde základní prohlídka na několik stokorun. To samé platí také o vybraných náhradních dílech a některých dalších úkonech. A když už budete v servisu, zvažte, zda autu nedopřejete antikorozní nástřik podvozku.

Po zimě byste rozhodně neměli zapomenout auto důkladně umýt. Zaměřte se především na podvozek, který celé měsíce odolával agresivní posypové soli. Očistná kůra v automyčce zamezí nejhoršímu – rezivění plechů.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.