Veterány na úpatí Alp: Rally Bodensee Klassik i s českým zastoupením

Automobily mladoboleslavské značky jsou v náročném alpském terénu jako doma již více než 110
let. Kromě vítězství v řadě automobilových soutěží a závodů do vrchu se pevně etablovaly na rakouském, německém i švýcarském trhu. A právě v oblasti, kde se stýkají hranice zmíněných států, se již pošesté odehraje prestižní veteránská rally Bodensee Klassik.

Letošní ročník rally provede účastníky během tří dnů silnicemi jižního Německa, Vorlarberska a švýcarského regionu Apenzell. Malebné okolí Bodamského jezera doplní etapy, které historické vozy zavedou do skutečně vysokohorských pasáží. Škoda auto na tento závod vysílá dvojici svých historických vozů: otevřený model Felicia z roku 1961 a oblíbený dvoudveřový typ 440 Spartak.
Oba automobily mladoboleslavské značky patří k úspěšným účastníkům veteránských soutěží na evropské i asijské půdě. Škoda 440 Spartak, přímý předchůdce modelové řady Octavia (1959–1971), byla vyrobena v roce 1957. Poté zamířila k prvnímu zákazníkovi do Ústí nad Labem. ŠKODA Muzeum automobil získalo v roce 1995 a restaurovalo jej do podoby, v jaké vozy Spartak hájící barvy továrního týmu, startovaly v domácích i evropských soutěžích sklonku 50. let.  Standardní provedení s motorem o objemu 1089 cm3 dosahovalo výkonu 40 k (29,4 kW) a rychlosti až 110 km/h.
Škoda 440 Spartak na Rally Bodensee Klassik, zdroj: Škoda auto

Škoda 440 Spartak na Rally Bodensee Klassik, zdroj: Škoda auto

Tyrkysově zelená Škoda Felicia z roku 1961 zastupuje téměř 15 000 kabrioletů v provedení
Felicia či Felicia Super. Jedná se o jeden z nejhezčích otevřených automobilů přelomu 50. a
60. let. Za pozornost stojí například vkusné proporce otevřené karoserie s charakteristickými
křidélky korunujícími protaženou záď. Sběrateli vyhledávaná Felicia s dvoukarburátorovým čtyřválcem 1089 cm3 / 50 k (36,8 kW) dosahuje i díky nízké hmotnosti 930 kg rychlosti 130 km/h. Exponát s řazením umístěným již na podlaze (u starších vozů bývalo pod volantem) získalo ŠKODA Muzeum v roce 1995 od soukromého majitele. Výsledek restaurátorských prací se právem stal jedním z magnetů expozice Škoda auto na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem (1998), kde byl prezentován po boku nových modelů mladoboleslavské značky.
Škoda Felicia na Rally Bodensee Klassik, zdroj: Škoda auto

Škoda Felicia na Rally Bodensee Klassik, zdroj: Škoda auto

Bodensee Klassik je letos pořádána již pošesté, a to v termínu 4. – 6. května. Zúčastnit se mohou posádky s automobily vyrobenými do roku 1997. Díky atraktivnímu prostředí, pečlivé volbě trati, precizní práci organizátorů a tradičně kvalitnímu startovnímu poli patří k nejoblíbenějším veteránským soutěžím první poloviny sezony.  Na více než 600 kilometrech posádky zažijí řadu strmých stoupání k průsmykům mezi alpskými velikány i dechberoucích klesáních do malebných údolí, nemluvě o bezpočtu serpentin nebo zatáček svádějících k dynamické jízdě.
První ze 180 vozů odstartoval ve vorarlberské metropoli Bregenz ve čtvrtek 4. května ve 14 hodin. O tři dny později, v sobotním odpoledni, projedou historické automobily i youngtimery na stejném místě cílem soutěže.
zdroj: Škoda auto (tisková zpráva)

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.