Suzuki Baleno nabízí alternativu na několik způsobů

Už i na český trh dorazila novinka od japonské automobilky Suzuki – Baleno. Nový model segmentu B zaujal svojí prostorností a úspornými agregáty.

Suzuki Baleno vypadá zezadu lépe než zepředu, zdroj: Sukuki

Suzuki Baleno vypadá zezadu lépe než zepředu, zdroj: Sukuki

Jestli Češi na něco slyší, je to nízká spotřeba vozu a velikost zavazadlového prostoru. Obojím tak Suzuki Baleno míří do černého. I když v tom druhém případě se samozřejmě s kombíky měřit nemůže. Pokud naopak něco zákazníky do salónů s velkým S nedovede, bude to zřejmě vysoká základní cena a ne jednoznačně líbivý design.

...i když ani zepředu z podhledu to není špatné, zdroj: Suzuki

…i když ani zepředu z podhledu to není špatné, zdroj: Suzuki

Přední část vozu Suzuki Baleno mi prostě připomíná ošklivé kačátko. Světla s maskou rozhodně nepůsobí zrovna dynamicky a roztomilost si také představuji jinak. Pohled na tvar světlometů mi vnutil, nevím proč, vzpomínku na starší Renaulty. Zezadu a zboku však už jisté prvky dynamického designu vidět jsou. Osobně se mi však nejvíce líbí přední podhled. Nejasné poměry na horní části masky a kapoty mizí a vystoupí naopak silácky vytažené blatníky a mohutný přední nárazník. Design je vždy subjektivní. Jako celek si mě nezískal, ale jistě se najde někdo, komu se bude líbit.

Interiér Balena neurazí ani nenadchne, zdroj: Suzuki

Interiér Balena neurazí ani nenadchne, zdroj: Suzuki

V interiéru poznáte typického Japonce. Nic, co by nadchlo, ale také bez nějakého propadáku. Rozevláté linie jsou zcela v kontextu jiných modelů značky a kdo je zvyklý například na Korejce, bude se zde cítit jako doma. Tvrdé černé plasty jsou v této třídě standardem a úroveň jejich slícování taktéž.

Na zadních sedadlech Balena si dva dospělí nevadí, zdroj: Suzuki

Na zadních sedadlech Balena si dva dospělí nevadí, zdroj: Suzuki

Někomu se může zdát, že Suzuki vytváří konkurenci samo sobě, tedy konkrétně malému Swiftu. Není tomu úplně tak. Swift je městský švihák s nepopiratelným šmrncem a ve verzi Sport slibuje i zajímavé řidičské zážitky. Na to si Baleno nehraje. Baleno chce být rodinné auto. Že na půdorysu 1745 x 3995 mm rodinný vůz postavit nejde? Stěhovavým Čechům doopravdy stačit nemůže. Pokud ale máte třeba jen dvě kočárku odrostlé děti a o víkendech nepřevážíte domácnost na chaty a chalupy, nebo s sebou na dovolenou nevozíte  i sušák na prádlo, může Suzuki Baleno dobře posloužit. Prostor pro posádku je velkorysý a 4 běžně rostlí dospělí se do něj pohodlně vejdou. Místo pro zavazadla tím překvapivě neutrpělo a nabídne velmi slušných 355 litrů.

Suzuki Baleno umí zabodovat kufrem, zdroj: Suzuki

Suzuki Baleno umí zabodovat kufrem, zdroj: Suzuki

Navíc je Suzuki Baleno opravdu úsporné. Motorová paleta je úzká. Diesel byste v nabídce hledali marně. Základním motorem je čtyřválcová atmosférická dvanáctistovka, kterou dvojité vstřikování a vysoký kompresní poměr dokázaly vyhnat až k výkonu 66 kW a točivému momentu 120 Nm. Nijak oslnivá čísla dostanou jiný rozměr po přečtení hmotnosti vozu. Provozní hmotnost se pohybuje kolem tuny, a tak malé Suzuki zrychlí z klidu na stovku za 12,3 vteřiny. Na závodění to není, ale odpovídá to například předchozí generaci Octavie se základní šestnáctistovkou. Komu vadí slabý tah motoru v nízkých otáčkách, musí sáhnout po turbu. Litrový tříválec Boosterjet umí vyprodukovat až 82 kW a 170 Nm (u manuálu). Na stovce je přibližně o vteřinu rychleji. Suzuki deklaruje spotřebu dvanáctistovky 4,2 litru a litrového turba 4,4 litru naturalu na 100 kilometrů. Podle prvních zkušeností majitelů a testů novinářů to nejsou čísla příliš nadhodnocená. Komu by to i tak přišlo moc, může využít mild-hybridu dvanáctistovky spřažené se systémem SHVS. Ten vozu nijak nepřidává na dynamických schopnostech. Elektrická energie získaná rekuperací slouží výhradně k menšímu apetitu spalovacího motoru při akceleraci nebo jízdě do kopce. Suzuki s ním deklaruje smíšenou spotřebu 4 litry.

Základní převodovkou je pětirychlostní manuál. Dvanáctistovku můžete mít s bezestupňovým CVT a litrové turbo s šestistupňovým automatem. Hybrid lze trochu paradoxně koupit jen s manuálem.

A za kolik? Základ ve výbavě start vyjde na 293 300,- Kč. Nejde však o žádné holátko. Takový vůz má například imobilizér, led denní svícení v nárazníku,  elektrická přední okna, klimatizaci nebo palubní počítač. Pokud si navíc připlatíte necelých 10 tisíc korun za druhý výbavový stupeň Comfort, dostanete hezčí bodykit i interiér nebo rádio. Nejvyšší výbava Elegance startuje na 369 900,-. Hybrid nebo turbomotor v jiné výbavě ani nepořídíte. Hybrid přitom vyjde na 404 900,- Kč. Ve výbavě pak najdete například led pásy denního svícení ve světlometech, startování tlačítkem, automatickou klimatizaci, přední mlhovky, zadní led světla nebo adaptivní tempomat a šestnáctipalcová alu kola.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.