Škodováčtí učni vytvořili kupé Škoda Atero

26 žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda auto připravilo nové kupé Škoda Atero. Nejásejte, takové výstřelky, jakým by sportovní kupé bylo, Škoda do svého portfolia hned tak nezařadí. Jedná se již o třetí funkční studentskou studii postavenou tentokrát na základech kompaktu Škoda Rapid Spaceback. Atero ovšem v každém případě atraktivní automobil je.

Škoda Atero se svými tvůrci, zdroj: Škoda auto

Škoda Atero se svými tvůrci, zdroj: Škoda auto

„Stejně jako předchozí modely je nyní i Škoda Atero důkazem vysoké technické a řemeslné kompetence našich žáků,“ říká člen představenstva společnosti Škoda za oblast řízení lidských zdrojů Bohdan Wojnar. A má pravdu. Atero je z řemeslného hlediska opravdu velmi dobrou prací a zajímavým počinem, v němž je 1700 pracovních hodin znát. Ale nedá mi to a musím přiložit odkaz na článek Honzy Koubka (Meziplyn), pod který bych se podepsal.

Shrnu-li jeho i mé postřehy, musím napsat, že uvádět Atero jako auto snů, jako to Škoda v tiskové zprávě dělá, je poněkud nadsazené. Škoda Atero je pouze trochu pouťově různými blikátky a efektátory navoněný Rapid, který ovšem na sportovnosti, zábavnosti či jakékoliv funkční technice (snad vyjma brzd) transformací v Atero nezískal. Design je zajímavý a je z něj cítit kontext s posledními sériovými kupátky z Mladé Boleslavi z osmdesátých let. Ale auto jako takové by kromě image svému uživateli oproti Rapidu se stejnou motorizací nic nepřineslo. Škoda sama ale nakonec uvádí, že se jedná o emocionální vůz. A v tom má pravdu.

Škoda Atero, zdroj: Škoda auto

Škoda Atero, zdroj: Škoda auto

Když už byla řeč o technice, bylo by dobré ji konkretizovat. 4,3 metru dlouhá dvoudveřová Škoda Atero je poháněna klasickou rapiďáckou foukanou benzinovou čtrnáctistovkou o maximálním výkonu 92 kW. Přestavba, ačkoli to tak na první pohled nevypadá, byla rozsáhlejší než u dvou předchůdců – Škoda CitiJet a Funstar. Karoserie sice vypadá, jako lehce upravený Rapid Spaceback, faktem ale je, že téměř všechny díly karoserie doznaly změn. Jasné to je v případě zádě a střechy. Prodloužily se ovšem také boční dveře, a boční díly, kromě předních blatníků, dostaly nové rozměry. Na kapotě naleznete nově větrací otvory a přední nárazník skrývá velký otvor pro vstup chladicího vzduchu. Brzdové kotouče jsou ručně děrované. Dále už to je lunapark – upravená zadní světla (ještě decentně), koncovky výfuku z Octavie RS (ze které pochází také červeně lemovaná osmnáctipalcová kola), křídlo, spojler, červené lemování, červené osvětlení všeho možného a audio o výkonu 1.800 wattů se 14 reproduktory a čtyřsetwattovým subwooferem v kufru. Prostě sen všech náctiletých tunerů, ovšem řemeslně velmi dobře zvládnutý.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.