Škodováčtí učni postavili elektrobuginu Škoda Element

Mladoboleslavská automobilka Škoda je známá svým konzervativním přístupem ke stavbě automobilů. O trochu povyku se tak každoročně v červnu postarají alespoň žáci jejího učiliště, kteří prostřednictvím mateřské firmy prezentují výsledek své práce. Po modelech Citijet, Funstar a Atero se předmětem úprava stalo opět malé Citigo a vzniknout tak mohl model Škoda Element.

Hned tři písmena E v názvu dávají tušit, že pohon nebude řešen konvenčním spalovacím agregátem. Pod přední kapotou pracuje kompaktní elektromotor poskytující maximální výkon 82 koní a točivý moment 210 Nm. Narozdíl od většiny sériových elektromobilů Škoda Element neohromí zrychlením. Z klidu na stokilometrovou rychlost se dostane za 13 sekund. Baterie o celkové kapacitě 18,7 kWh dokážou při rozumném zacházení dodat vozu energii k překonání vzdálenosti až 160 km. Jedná se o plážovou buginu a toto číslo znamená už solidní část pobřeží.

Škoda Element, foto: Škoda auto

Škoda Element, foto: Škoda auto

(Nejen) mládež ale zajímá především vzhled moderní vychytávky. Ten první do velké míry vychází ze svého dárce orgánů. Škoda Element ale postrádá střechu, zadní sedadla i boční dveře. Naopak světlá výška narostla o významných 60 milimetrů. Unikátní vůz je vyveden v kombinaci žluté a černé barvy (Black Magic s Dragon Skin). Žlutá prosvítá i za paprsky šestnáctipalcových kol z lehkých slitin, neboť jsou jí nalakovány brzdové třmeny.

Škoda Element, foto: Škoda auto

Škoda Element, foto: Škoda auto

Změn doznal i zbytek interiéru. Škoda Element disponuje sedadly z Octavie RS. Ty jsou vyvedeny v kombinaci kůže a alcantary. Druhý jmenovaný materiál naleznete i jinde v interiéru. Ale co s prostorem pro zavazadla a zadní cestující? Žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda auta tento prostor přikryly solárním panelem. Ten dodává energii přístrojům na palubě – chladničce či chytré televizi. Na samostatném držáku je před řidičem umístěna navigace Navigon. Pokud už plážového frajera navede na místo vhodné pro soukromou diskotéku, může posloužit audioaparatura s výkonem 400 Wattů. Jde prostě o auto takové, jaké by si mladí přáli. K záblesku myšlenky na sériovou výrobu má však ještě o světelné roky dál než například loňské kupé ze Škody Rapid. Jedná se tak spíše o cestu do hlubin študákovy duše.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.