Škoda opět vyslala své zástupce na 7 Castles Trial

Tým ŠKODA Classic patří k tradičním účastníkům veteránských sportovních podniků. Letošní sezónu zahajuje ŠKODA účastí v již 4. ročníku
jednodenní setinové rally 7 Castles Trial, která v sobotu 21. dubna odstartovala v Praze a cíl měla u ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi.


Setinová rallye 7 Castles Trial letos nabídla novou trasu, zpestřenou v názvu slíbenými sedmi hrady a zámky. V sobotu 21. dubna v 8:45 odstartovala od Břevnovského kláštera v Praze první ze 75 posádek. Čekalo je více než 220 kilometrů, proložených řadou měřených úseků, které je nutné zajet s co nejmenší odchylkou od předepsaného času. Cílem bylo tentokrát ŠKODA Muzeum Mladé Boleslavi, kde je byly první vozy očekávány kolem 16:00.

Ve startovním poli byla mladoboleslavská ŠKODA nejpočetněji zastoupenou značkou. Tým ŠKODA Classic představil průřez širokým výrobním programem mladoboleslavské automobilky
z období 1939 až 1988. Nejstarším vozem ve startovním poli byla prostorná reprezentativní limuzína ŠKODA SUPERB 3000 OHV (1939), poháněná tichým řadovým šestiválcem. Velmi
oblíbené „Tudory“, které na přelomu 40. a 50. let patřily k exportním šlágrům, zastoupil ŠKODA 1101 P „BOJOVÝ TUDOR“ (1950) s otevřenou pohotovostní karoserií.

Škoda Trekka, foto: Škoda auto

Škoda Trekka, foto: Škoda auto

„Zlatá šedesátá“ reprezentovala čtveřice, dokládající šíři sortimentu značky ŠKODA. Otevřená FELICIA (1961) patří k nejpohlednějším vozům ŠKODA a současně k nejvyhledávanějším veteránům. Ke skutečným unikátům patří lehký užitkový automobil TREKKA (1969). S technologickou podporou mateřské automobilky byl na modifikovaném podvozku vozu ŠKODA OCTAVIA Super vyráběn novozélandským zástupce a na tuzemských silnicích jej lze spatřit jen opravdu výjimečně. Český národ chatařů a chalupářů v 60. letech ocenil prostornost a variabilitu předchůdce současného bestselleru, vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI (1969). K ikonám 60. let nesporně patří ŠKODA 1100 MBX (1969), sběrateli vyhledávané dvoudveřové provedení populárního „embéčka“. Ze vzdušného interiéru je po stažení bočních oken nerušený výhled do krajiny díky absenci horní části B-sloupků karoserie.

Benjamínkem sedmičlenného týmu ŠKODA Classic bylo kupé ŠKODA RAPID 135 (1988). Pohání je celohliníkový motor s osmikanálovou hlavou, který se v upravené podobě objevil také ve voze ŠKODA FAVORIT. V modelové řadě RAPID byl ovšem uložen podélně, u poháněných zadních kol.

Repro: Škoda auto

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.